כללי

האלכימיה הוא תחום ייחודי המערבב גילוי ידע עתיק ומחקר חדשני. מחקר אלכימי ידרוש משחקנים מחקר ולימוד אמיתיים במהלך המשחק, הבנה של עקרונות האלכימיה ופתרון בעיות. שחקנים אשר מעוניינים לשחק אלכימאי אך אינם מעוניינים לבצע מחקר אקטיבי יוכלו עדיין לייצר שיקויים מוכרים וללמוד הכנה של שיקויים חדשים.

מה היא אלכימיה?

לכל חומר אלכימי בעולם מספר רב של השפעות אפשריות. במובן הרחב ביותר, עבודתו של האלכמאי מהותה לעבד חומרים אלו במטרה למצות (להפעיל) את ההשפעות הרצויות לו, בזמן שהוא נמנע מלהפעיל השפעות לא רצויות או השפעות שמבטלות השפעות רצויות לו.

על האלכימאי ללמוד אילו מהחומרים בעולם הם בעלי ההשפעות שהוא מחפש, אילו טכניקות אלכימיות ממצות בהן את ההשפעות הנכונות ולערבב אותן כדי לייצר את השיקוי הרצוי לו.

מדע האלכימיה המודרני חשף כבר ששיקויים עם פחות משלוש השפעות פעילות אינם מפיקים תרכובת פעילה.

חומרים אלכימיים

כל חומר אלכימי בעולם של ליברה יש את מצב היסוד שלו. במצב הזה החומר אינו עושה דבר ולא משפיע בשום דרך שהיא, בין אם על ידי אכילה שלו או על ידי שימוש שלו בשיקוי. באמצעות תהליכים אלכימים מיוחדים (טכניקות אלכימיות) ניתן להוציא מכל חומר אלכימי השפעות שונות, לכל תהליך עיבוד תוצאות שונות על כל חומר.

 

חומרים אלכימים הם: תפרחת צל-לילה, עלי כותרת של לוטוס נהרות, פקעות שושנה מדברית ,קליפת אורן אדום, חוטר קקטוס סלמנדרה, שורש הברק, עלי אלמוות הכסף, שרף עץ דבש, פטריות רעל, ניבי צפע חברבורות, אצות מהביצות שבסמוך ליער, רעל של נחש מעמקים וכנפי פיה.

 

טכניקות עיבוד

אלכימיה, בשונה משאר היכולות אינה מחולקת לדרגות של מקצועיות. במקום זאת, על כל 3 נק' דמות שהשחקן בוחר להשקיע באלכימיה הם רשאים לבחור טכניקת עיבוד אחת.

יש מספר טכניקות עיבוד בליברה, לכל אחת השפעות שונות על חומרים אלכימיים שונים. טכניקות שונות יכולות לגרום לשינויים קיצוניים בחומר מסויים בעוד שטכניקות אחרות יכולות לגרום לשינויים קטנים מאוד בתוצר הסופי של החומר. שימו לב, ישנם מקרים שימוש של טכניקה על מרכיב מסויים יגרום לתוצאה שונה – כגון פיצוץ, נזק או משהו אחר.

הטכניקות האלכימיות הן:

  1. ייבוש וכתישה – מפיק השפעות משניות וחלק מההשפעות הפחותות של חומר אלכימי
  2. זיקוק – מפיק את רוב ההשפעות העיקריות של חומר אלכימי
  3. חליטה – מפיק השפעות עיקריות ומשניות של חומר אלכימי
  4. החמצה – מפיק השפעות עיקריות ופחותות של חומר אלכימי
  5. השקעה – מפיק את כל ההשפעות הפחותות וחלק מההשפעות המשניות של חומר אלכימי
  6. התססה – מפיק את כל ההשפעות המשניות של חומר אלכימי
  7. שריפה – מפיק את כל ההשפעות הפחותות וחלק מההשפעות העיקריות של חומר אלכימי
  8. בישול – מפיק השפעות עיקריות ומשניות של חומר אלכימי

דוגמא

ללוטוס הנהרות אין השפעות כאשר הוא לא מטופל. אם זאת, כאשר משתמשים בטכניקה אלכימית מסוג בישול הוא הופך לרכיב אלכימי רב עוצמה. ההשפעות הידועות של ערבוב זה (לוטוס הנהרות + טכניקת בישול) הן:

  1. מאזן נפשית – מרגיעה נפשית, מתנגד להשפעות נפשיות מסוימות
  2. העלאת בטחון עצמי – גורם לדמות להיות בעלת בטחון עצמי גבוה ולעשות דברים ללא מחשבה רבה. מתנגד להשפעה של פחד בשיקוי
  3. שכחה – גורם לשכחה אצל האדם ומחיקת זיכרון
  4. מזרז החלמה – גורם להחלמה הטבעית של הגוף להתגבר בקצב שלה
  5. נוגד רעלים – מתנגד לרעל או מבטל את ההשפעה רעיל בשיקוי

השפעות אלכימיות

כל שיקוי אלכימי מורכב מקבוצה של השפעות שונות, ההשפעות הספציפיות הללו יחד יוצרות את השיקוי הרלוונטי.

דוגמא, רעל פטפטת מורכב משלושה ההשפעות הבאות:

  1. רעיל – החומר רעיל לדמויות ויהרוג אותם עם ישאר במערכת שלהם במשך זמן רב.
  2. מבטל עקבות – החומר גורם לדמות לא להיות מוגבלת על ידי עקרונות, סטיגמות, אתיקה וכד'.
  3. נוח להשפעה – הדמות מרגישה בנוח לדבר על כל דבר, בדומה להשפעה של אלכוהול.

כלומר, כל ערבוב של מרכיבים אלכימיים אשר יוצר את שלושת ההשפעות הללו יוצר רעל פטפטת. גם אם האלכימאי לא תכנן על כך.

 

סוגי השפעות

השפעות נפשיות – השפעות אלה משנות חלק בנפש או המנטליות של הדמות השותה את השיקוי.

השפעות פיזיות – השפעות אלה משנות חקל פיזי בדמות וגורמים לתסמינים פיזיים.

השפעות בסיסיות – השפעות אלה משנות חלק בסיסי באופי השיקוי ובגורמים עליהם השיקוי משפיע. השפעות אלה בעיקר חשובות לשיקויים שמטרתם אינה השפעה של דמויי אדם.

השפעות פלאיות – כשמן, השפעות אלה הינן פלאיות ומאפשרות שינויים קיצוניים באופי של השיקוי.

השפעות תכונתיות – השפעות אלה משפיעות על תכונות נלוות שיש לשיקוי.

השפעות משניות- השפעות אלו נוצרות עקב שימוש בחומרים מיוחדים המהווים קטליזטור לשיקוי (ראו חומרים מיוחדים למידע נוסף)

 

רשימה מלאה של ההשפעות ניתן למצוא בקישור. כמו כן, הרשימה תמצא בספריה הלבנה. אם זאת, מומלץ לכל שחקן אשר מעוניין לבצע מחקר אלכימי להביא את המידע איתו למשחק.

 

הרכבת שיקויים

כל שיקוי מורכב ממספר השפעות שונות. יצירת שיקויים הינה בעצם סכימה של כל ההשפעות שנוצרו מהרכיבים שלהם.

כמו שראינו קודם רעל פטפטת מורכב מההשפעות הבאות: רעיל, שחרור עכבות פסיכולוגיות, נוח להשפעה על מחשבה ודיבור.

על מנת שהשפעה תתבטא בשיקוי היא חייבת להיות קיימת לפחות פעמים באותו השיקוי, לא משנה מהו חומר המקור של ההשפעה.

יתר מזאת, ישנם השפעות אשר מתנגדות אחת לשניה כמו "עייפות" ו"ערנות". אם נכין שיקוי אשר אחד המרכיבים בו יתן את ההשפעה "עייפות"  ומרכיב אשר יתן את ההשפעה "ערנות" אז שתי ההשפעות יבטלו אחת את השניה ולא יהיו רלוונטיות בשיקוי.

כלומר, דמות אשר השתמשה במרכיב אשר נותן את ההשפעה "עייפות" אך מעוניינת שבשיקוי תהיה את ההשפעה "ערנות", עליה להכניס 3 רכיבים אשר נותנים את ההשפעה "ערנות". אחד כדי לבטל את ההשפעה של הרכיב המקורי ועוד שניים כדי שההשפעה תצא לפעול.

דוגמא

אובריון מעוניין לייצר שיקוי אשר גורם לעייפות ותשישות, אך לא יגרום להרעלה שלו. הוא מעוניין להשתמש בשיקוי זה על מנת לנצח יריב שלו בדו-קרב (אם זאת, הוא לא רוצה לרצוח אותו ולכן על השיקוי להיות לא רעיל).

אובריון מסתכל על מחקריו ומבין שהוא נדרש לייצר שיקוי המכיל את ההשפעות עייפות וחולשה. מעבר לזאת, היות והוא לא מעוניין שיריבו בקרב ינסה לדחות את הדו-קרב הוא מחליט לייצר שיקוי שמכיל גם השפעות של העלאת ביטחון עצמי ואימפולסיביות.

על אוביריון עכשיו למצוא שילובים של רכיבים וטכניקות אשר ייצרו את ארבעת ההשפעות הנדרשות לפחות פעמיים.

 

חוקי אלכימיה

היות והתהליך של יצירה אלכימית הינו קצת מבלבל הוא מסוכם כאן ב-6 חוקים פשוטים:

  1. כל חומר ביחד עם טכניקה יוצר מרכיב אלכימי. לכל מרכיב אלכימי מספר השפעות שונות, כאשר השפעה אחת מוגדרת כהשפעה הראשית של אותו הרכיב. חלק מהקומבינציות של חומר וטכניקה לא יוצרות מרכיבים אלכימיים.
  2. כאשר מרכיבים שיקוי סוכמים את כל ההשפעות השונות של המרכיבים שבו. אם השפעה כלשהי נמצאת יותר מפעם אחת היא תבוא לידי ביטוי בשיקוי הסופי. השפעות בעלות הופעה יחידה יבוטלו בחישוב הסופי.
  3. ישנן השפעות ספציפיות אשר קיום שלהן יותר מפעמים בשיקוי הסופי יגרום להשפעה מחוזקת יותר (כגון רעל).
  4. אם משתמשים בקומבינציה של חומר+טכניקה (מרכיב אלכימי) יותר מפעם אחת רק ההשפעה העיקרית שלו תבוא לידי ביטוי. כל שאר ההשפעות של אותו מרכיב אלכימי מתבטלות אוטומטית.
  5. יש השפעות שמבטלות אחת את השנייה. כל השפעת נגד מבטלת רק מופע יחיד של ההשפעה. יתר המופעים של אותה ההשפעה עדיין מתקיימים ומשפיעים על השיקוי על פי הכללים.
  6. שיקוי תקין חייב להכיל בין 3 ל-5 השפעות. שיקויים בעלי פחות מ-3 השפעות לא יחשבו כשיקויים (ויהיו חסרי השפעה). ההשפעות של שיקויים עם יותר מ-5 השפעות יצומצמו ל-5 השפעות בלבד ע"ב סולם עוצמה אלכימיה

סולם עוצמה אלכימי

ישנם מקרים בהם השיקוי הסופי יכיל מעל ל-5 השפעות (כלומר 6 או יותר השפעות אשר הופיעו לפחות פעמיים). במקרה כזה, כמות ההשפעות הסופי של השיקוי תצומצם ל-5. ההשפעות שיבחרו יהיו ההשפעות ה"חזקות" ביותר ברשימה. על מנת לדעת איזה השפעה יותר חזקה יש להסתכל על סולם העוצמה של ההשפעות האלכימיות.

במקרה ויש השפעה שיכולה לבטל מספר השפעות אחרות (הרגעה נפשית מתנגדת גם להשפעת בלבול וגם להשפעה הזיות) ההשפעה שתבוטל תהיה ההשפעה החזקה יותר מבין השתיים. בלבול חזק יותר מהזיות ולכן יבוטל במגע עם הרגעה נפשית.

מומלץ לשחקנים להביא רפרנס לסולם העוצמה במשחק.

שימוש בחומרים מיוחדים

כל חומר שאינו ברשימת החומרים האלכימיים נחשב חומר מיוחד. (ברזל, פנינים וכד'). ניתן להוסיף חומר מיוחד לשיקוי במהלך הכנתו. חומרים מיוחדים יכולים לשנות את האופי של השפעות מסוימות ולמקד אותם לתחום מסוים. שימוש בחומר מיוחד הורס את החומר.

דוגמא:

השפעת ה"רגשיות" גורמת לרגש חזק אצל הדמות. הכנסה של ברזל לתוך שיקוי המכיל את ההשפעה יהפוך את ההשפעה כל המופעים של ההשפעה "רגשיות" ל"שנאה".

  1. ניתן להכניס יותר מחומר מיוחד אחד לשיקוי. אם זאת, ישנו גם עוצמה של חומרים מיוחדים (אותם על השחקנים לגלות)
  2. יתכן והעוצמה של ההשפעה החדשה אשר נוצרה תהיה שונה מהעוצמה של ההשפעה המקורית. היו ערניים לנושא.
  3. חומר מיוחד יעשה שינויים על מספר קטן של השפעות (עד 3)
  4. מוצרים שאינם אלכימיים יכולים לשמש כחומרים מיוחדים. אם זאת! רוב הדברים בעולם לא ישנו את אופי השיקוי (שעוות אוזניים למשל לא משנה אף השפעה קיימת)
  5. שיקוי יכול להווה קטליזטור ליצירת שיקוי מתקדם יותר.

שיתוף פעולה בין יוצרים

כאשר זוג אלכימאים מעוניינים לעבוד יחד על שיקוי כלשהו אחד מהאלכימאים חייב להיות מוגדר כאלכימאי הראשי. האלכימאי הראשי חייב להיות בעל כל הטכניקות פרט לאחת. האלכימאי המשני חייב להחזיק את המיומנות החסרה למתכון. כלומר, אלכימאי יכול להשלים עד מיומנות אחת שחסרה לאלכימאי אחר. אין אפשרות שיתוף פעולה של יותר משני אלכימאים.

במקרה והאלכימאים מעוניינים לחקור שיקוי חדש החוקים הללו עדיין חלים עליהם. קרי, כל עוד האלכימאי המשני מבצע את התהליך עם האלכימאי הראשי האלכימאי הראשי מקבל נגישות לטכניקה אלכימית אחת שהאלכימאי המשני מכיר.

 

מחקר אלכימי

ניתן למצוא מידע על ביצוע מחקר אלכימי בעמוד זה.

 

סגירת תפריט