שלב 1 – קבוצה

הדבר הראשון שעליכם לעשות הינו לבחור קבוצה להצטרף אליה. ניתן למצוא פרסומי קבוצות באתר המשחק או בקבוצת הפייסבוק. יש לפנות לראש הקבוצה על מנת לקבל אישור הצטרפות לקבוצה.

ראש הקבוצה הוא הסמכות הראשונית לאישור דמות השחקן.

ניתן לבוא ללא קבוצה בתיאום עם המאסטרים.
יש לפנות אל המאסטרים בכתובת gm@libra.co.il

שלב 2 – גזע

דמויות בליברה יכולות להשתייך לאחד הגזעים הבאים:

  • בני אדם
  • ת'ול דואל (דורש אישור עם ראש הקבוצה)
  • אלפים – גזע זה מורכב משלושה תתי גזעים מוכרים:
    • אלפים רמים (דורש אישור עם ראש הקבוצה)
    • ויאנפיל (אלפים אפלים) (מוגבל ודורש תיאום עם צוות המשחק)
    • אלפי יער (מוגבל לקבוצת אלפי היער בלבד או בתיאום עם צוות המשחק וראש הקבוצה)
  • ביטאל:
    • שייף (אם לא בקבוצת השייף, דורש תיאום עם קפטן השייף)
    • סנאן (מוגבל אך ורק לקבוצת קייסרות לונג-שה)

לא ניתן להשתייך לקבוצה אתנית אשר אינה מופיעה ברשימה זו!

דמויות של אלפים, שייף/סנאאן או ת'ול דואל אשר אינם משתייכות לקבוצה הגזעית שלהם, דורשות תיאום מראש עם צוות ליברה, דרך ראשי הקבוצות.

שלב 3: בניית רקע

הרקע צריך לכלול מהיכן באתם, מה דמותכם רוצה להשיג (בטווח הקצר ובטווח הארוך), מה היא אוהבת, מה היא שונאת, מה דעתה על הדברים שקורים בעולם.

המשחק מתרחש בלייבון, ובעוד שרוב הדמויות במשחק יהיו תושבי העיר, לכל דמות שבאה מבחוץ לפסטיבל צריכות להיות סיבותיה שלה להגעה.

מומלץ מאוד לבנות קשרי דמות, בתוך הקבוצה שלכם ובקבוצות אחרות (ניתן להסתייע בקפטן שלכם) כדי להוסיף רבדים נוספים למשחק שלכם. רצוי לבסס את הקשרים מעבר להחלטה אקראית על קיומם בפייסבוק.

חשוב לציין שאישורי דמויות אינן על בסיס "כל הקודם זוכה", אלא מונעות משיקולים משחקיים.

 

שלב 4: ציוד התחלתי

ציוד בסיסי

  1. 12 מטבעות נחושת
  2. 2 נק"פ. נקודות פגיעה אלו מתחדשות בכל תחילת יום
  3. 1 סמן נשמה

יכולות שיש לכל דמות

  • יכולת לדבר ולהבין את שלושת השפות המרכזיות (שפת אדם, אלפית ושייפית) בהתאם לדמותו וסיפורה.
  • יכולת להשתמש בנשק באורך עד 40 ס"מ (אותו יש לקנות בנקודת רכוש)

חשוב לציין: אין אפשרות להביא סחורות מזויפות המופיעות ברשימת הסחורות, ולא סופקו על ידי המשחק.

שלב 5: הצבת נקודות דמות

כל דמות מקבלת 10 נק' דמות. לכל משחק ליברה נוסף בו הדמות השתתפה הדמות מקבלת +3 נק' דמות. (דוג' דמות אשר זה המשחק השלישי שלה תקבל 16 נק' דמות)

שימו לב – דמות חדשה לא יכולה לקחת יותר מ-4 מיומנויות/רמות ביכולות בכל תחום יחיד.

שימו לב למדנות מחליפה את יכולת היצירה שהייתה קיימת במשחקים קודמים. דמות אשר מעוניינת ליצור חפצים נדרשת לקחת לפחות רמה 1 ביכולת הלמדנות.

 

  • כל יכולת עולה 2 נק' לכל רמה עד רמה 3 ו-3 נק' מרמה 4 ואילך..
  • אלכימיה עולה 3 נק' לכל מיומנות.
  • ניתן לקנות ידע תאורטי בלבד במיומנות אשר מגיע ללא הידע הפרקטי, כלומר ללא היכולת של המיומנות. הידע התאורטי מאפשר לקחת חלק במחקרים ויצירות רלוונטיות ולחקור את התחום. העלות של ידע תאורטי היא נקודה פחות מעלות של ידע פרקטי לכל דרגה, בהתאם לטבלה מטה. דמות שתקנה ידע פרקטי תקבל במסגרת הקנייה גם את הידע התאורטי מהתחום שנקנה. (ניתן לקרוא על כך בעמוד זה 

מיומנויות

סה"כ רמה 1

סה"כ רמה 2

סה"כ רמה 3

סה"כ רמה 4

סה"כ רמה 5

סה"כ רמה 6

רפואה

2

4

6

9

12

15

למדנות

2

4

6

9

12

15

דרכו של לוחם

2

4

6

9

12

15

מסחר

2

4

6

9

12

15

נוכלות

2

4

6

9

12

15

מאגיה

2

4

6

9

12

15

כהונה

2

4

6

9

12

15

עמידות

2

4

6

9

12

15

אלכימיה

3

6

9

12

15

18

 

יצירה ומחקר

תחום היצירה בליברה התאחד עם עולם המחקר. כמעט כל דמות יכולה להשתתף במחקרים או לעזור ביצירה. על מנת ליצור חפצים יש צורך בדרגה 1 במיומנות המלומד. בנוסף, כל חפץ יקבע איזה ידע תאורטי הוא דורש על מנת לייצרו (רפואה 3, מלחמה 2 וכד').

בעולם של ליברה ישנן שש משפחות של מיומנויות, המייצגות יכולות מעשיות וידע תאורטי בנוגע לתחומים שונים בעולם המשחק:

  • מלחמה – דרכו של לוחם
  • שגשוג – מסחר/נוכלות
  • רפואה
  • שלטון – השפעה ועושר
  • למדנות
  • מסתורין – מאגיה/כהונה

דמות בעלת יכולת פרקטית (רפואה, דרכו של לוחם וכו') מסוגלת לפעול בהתאם לכישורים שרכשה, אך הידע התאורטי הוא שמאפשר לדמות להשתתף במחקרים, להמציא המצאות,  ולפעול על מנת לקדם את ההבנה בתחומה. ניתןן לקנות ידע תאורטי ללא ידע פרקטי, אך לא להפך. ניתן ללמוד עוד על השימוש בידע תיאורטי ומחקר בעמוד זה.

3 הדרגות הראשונות של מיומנות פרקטית עולות 2 נק' לכל רמה. דרגות 4-6 עולות 3 נק' לכל רמה.

דמות אשר אינן מתעניינות במחקר אינן חייבות להתעסק בו.

מיומנויות

עמידות

לעמידות אין מקבילה תיאורטית

יכולת המייצגת את העמידות של הדמות בפני אלו שמבקשים לפגוע או להשפיע עליה.

  • רמה 1 (2 נק' דמות) – עמידות לרעלים מסוג A – שיקוי רעיל הדורש נוגד רעלים מסוג A, השפעת ההרעלה מתבטלת. אם זאת, שאר השפעת השיקוי נשארת.
  • רמה 2 (2 נק' דמות) – עמידות לרעלים מסוג B – שיקוי רעיל הדורש נוגד רעלים מסוג B, השפעת ההרעלה מתבטלת. אם זאת, שאר השפעת השיקוי נשארת.
  • רמה 3 (2 נק' דמות) – עמידות לרעלים מסוג C – שיקוי רעיל הדורש נוגד רעלים מסוג C, השפעת ההרעלה מתבטלת. אם זאת, שאר השפעת השיקוי נשארת.
  • רמה 4 (3 נק' דמות) – נקודת פגיעה נוספת לדמות (ללא קשר לשריון או השפעות אחרות).
  • רמה 5 (3 נק' דמות) – עמידות לקסם אחד מבין כל הקסמים הקרביים (ראו חוקים כלליים) לבחירת השחקן (מלבד קליע קסם).
  • רמה 6 (3 נק' דמות) – עמידות מקסם נוסף (מלבד קליע קסם).

אלכימיה

לאלכימיה אין מקבילה תיאורטית

אלכימיה מתעסקת בניצול של המבנה המטאפיזי של ליברה – בעזרת חומרים אקזוטיים ועקרונות מיסטיים.

כל המתכונים המוכרים במשחק יהיו רשומים בדף האלכימיה. בתנאי שיש לדמות שלכם את המיומנויות הרלוונטיות ואת החומרים הרשומים תוכלו לייצר אותם. בנוסף, מתכונים אלה יהיו מפורסמים בספרייה הלבנה ובעמדת מאסטרים לאלו ששכחו לרשום אותם.

ידע נוסף ומעמיק על תחום האלכימיה ניתן למצוא בעמוד זה.

כל טכניקה אלכימית עולה 3 נק' דמות.

  • ייבוש וכתישה – מפיק השפעות משניות ופחותות
  • זיקוק – מפיק את רוב ההשפעות העיקריות
  • חליטה – מפיק השפעות עיקריות ומשניות
  • החמצה – מפיק השפעות עיקריות ופחותות
  • השקעה – מפיק את כל ההשפעות הפחותות וחלק מההשפעות המשניות
  • התססה – מפיק את כל ההשפעות המשניות
  • שריפה – מפיק את כל ההשפעות הפחותות וחלק מההשפעות העיקריות
  • בישול (חינם בקנייה של יכולת אלכימית אחת לפחות) – מפיק השפעות עיקריות ומשניות

 

דרכו של הלוחם

דרך הלוחם מעצבת דמות אשר מתמחה בהתגוננות וגרימת נזק ישיר לדמויות אחרות באמצעות אלימות. בעולם של ליברה אין מחסור בלוחמים ממגוון סגנונות, מאנשי צפון אוחזי גרזן, דרך פרשים רכובים וכלה בקשתים שוכני יערות – המשותף לכולם היא הכישורים הדרושים כדי לאחוז בנשק ולהשתמש בו ביעילות.

  • רמה 1 – הדמות יכולה להשתמש בנשק באורך של עד 70 ס"מ (נשק חד ידני), נשקי הטלה ושימוש בכל סוגי השריון.
  • רמה 2 – הדמות יכולה להשתמש בטכניקת לחימה אחת מהרשימת הטכניקות .
  • רמה 3 – שימוש בטכניקת לחימה נוספת.
  • רמה 4 – נקודת פגיעה נוספת לדמות [ללא קשר לשריון או השפעות אחרות] או שימוש בטכניקת לחימה שלישית
  • רמה 5 – הדמות מקבלת את יכולת "רוח שניה".
  • רמה 6 – הדמות מקבלת טכניקת לחימה נוספת.

טכניקות לחימה

  • יכולת שימוש בנשק אחד באורך עד 150 ס"מ (שימו לב שנשקים ארוכים מ-120 ס"מ יעברו בדיקה נוקשה ביותר)
  • יכולת שימוש במגן עם נשק באורך עד 100 ס"מ
  • יכולת שימוש בנשקי מוט (דו-ידני) 150 ס"מ- 250 ס"מ
  • יכולת שימוש בשני נשקים חד ידניים שאורכם הכולל אינו עולה על 180 ס"מ (מאפשר שימוש בכל נשק עד 100 ס"מ)
  • יכולת שימוש בקשת או רובה קשת

רוח שניה – במקרה והדמות הגיעה לאפס נק"פ היא מחכה 5 שניות. לאחר זמן זה הדמות חוזרת אוטומטית ל-1 נק"פ. ניתן להשתמש ביכולת זו בפעם אחת בקרב. בסוף הקרב הדמות חוזרת לאפס נק"פ, גם אם הדמות התרפאה (בכל דרך שהיא) במהלך הקרב.

יכולת דרכו של לוחם מקושרת לתחום המלחמה

מסחר

מייצג את ארגז הסחורות וקשרי המסחר של סוחר בעולם של ליברה. סוחרים מוכשרים מספיק (בעלי דרגה 3 ומעלה) מקבלים נתיבי סחר.

מידע נוסף בנושא מסחר ניתן למצוא בדף המסחר

  • רמה 1 – מתחיל עם 3 סחורות ברמה 1
  • רמה 2 – מתחיל עם 5 סחורות נוספות ברמה 1
  • רמה 3 – הדמות רשאית לבחור שני נתיבי מסחר רמה 1. כמו כן, הדמות מתחילה עם 3 סחורות רמה 2.
  • רמה 4 – הדמות רשאית לבחור נתיב מסחר אחד רמה 2 ונתיב מסחר אחד רמה 3. כמו כן, הדמות מתחילה עם 3 סחורות רמה 3 .
  • רמה 5 – הדמות רשאית לבחור נתיב מסחר אחד מבין אלו הפתוחים לה. כמו כן, הדמות מתחילה עם 2 סחורות רמה 4.
  • רמה 6 – הדמות רשאית לבחור נתיב מסחר אחד מבין אלו הפתוחים לה.

 

שימו לב! הסחורות איתן מתחילים הן מהמגוון שזמין לפי הקבוצה אליה השחקן שייך.

יכולת המסחר מקושרת לתחום השגשוג

 

נוכלות

מייצג דמויות בעלות כישורים ויכולות אשר קשורות לתחומים האפורים של החברה. נוכלים ותיקים (רמה 3 ומעלה) עושים שימוש ביכולותיהם והקשרים אשר רכשו במהלך חייהם על מנת לאפשר לאזרחי העיר והממלכה גישה לסחורות ומוצרים ללא פיקוח של משמר העיר.

בעוד שנוכלים פשוטים הינם מטרד יום יומי למשמר העיר, נוכלים מוכשרים במיוחד נמצאים ברשימת המבוקשים בכל עמדת משמר ושערי בעיר.

מידע נוסף בנושא נוכלות ניתן למצוא בעמוד זה.

  • רמה 1 – הדמות מתחילה עם 3 סחורות רמה 1
  • רמה 2 – יכולת פריצת מנעולים
  • רמה 3 – הדמות יכולה להבריח סחורות רמה 1, כמו כן, הדמות מתחילה עם 3 סחורות נוספות רמה 1.
  • רמה 4 – הדמות יכולה להבריח סחורות רמה 2. כמו כן, הדמות מתחילה עם 3 סחורות רמה 2.
  • רמה 5 – הדמות יכולה להבריח סחורות רמה 3. כמו כן, הדמות מתחילה עם 2 סחורות רמה 3 .
  • רמה 6 – הדמות יכולה להבריח סחורות רמה 4. כמו כן, הדמות מתחילה עם 2 סחורות רמה 4.

יכולת הנוכלות מקושרת לתחום השגשוג

רפואה

ידע טכני וניסיון בטיפול ועבודה מול פצעים ונגעים שונים ביצורי האדם בליברה. יש לעיין בחוקי הרפואה כדי ליישם את היכולת.

מידע נוסף בנושא הרפואה ניתן למצוא בעמוד זה.

  • רמה 1 –  מאריך את זמן הגסיסה של הדמות ב-5 דק' נוספות. אין אפשרות לדמות אחרת בעלת דרגה 1 ברפואה להאריך את זמן טיפול זה.
  • רמה 2 –  יכולת לייצב דמות אחרת שנמצאת על 0 נק"פ בכל מקום ולזמן בלתי מוגבל כל עוד היא מטפלת בה.
  • רמה 3 – יכולת לטפל בדמות פצועה (עם נק"פ 1 לפחות) ולהחזיר לה נק"פ אחד בלבד כל עוד הטיפול נעשה במרפאה. הדמות לא יכולה לטפל בעצמה. כמו כן, הדמות מקבלת התמחות אחת.
  • רמה 4 – יכולת להחזיר דמות בעלת 0 נק"פ לנק"פ מלא כל עוד הטיפול נעשה במרפאה.
  • רמה 5 – הדמות מקבלת התמחות נוספת. (סה"כ 2)
  • רמה 6 – יכולת להחזיר דמות בעלת 0 נק"פ ל-1 נק"פ גם אם הטיפול נעשה מחוץ למרפאה.

יכולת הרפואה מקושרת לתחום הרפואה

השפעה ועושר

מייצג את העושר וההשפעה של הדמות בעיר. דמויות בעלות יכולות אלו לרוב יהיו אצילים מקומיים, סוחרים מוכשרים במיוחד, בעלי עסקים המקושרים לשלטון או אצולה זרה. דמויות מקושרות במיוחד (בעלות רמה 5 ומעלה) יכולות לקבל מטבעות השפעה במקום כסף.

יש לציין, כל דמות מתחילה עם 6 מטבעות נחושת (שווה ערך מטבעה כסף). כל רמה מוסיפה סכום כסף התחלתי ומקבלת את כל הכסף של הדרגות הקודמות לה.

מידע נוסף על מטבעות השפעה ניתן למצוא בעמוד זה.

  • רמה 1 – הדמות מתחילה עם מטבע כסף נוסף.
  • רמה 2 – הדמות מתחילה עם שני מטבעות כסף נוספים.
  • רמה 3 – הדמות מתחילה עם מטבע זהב נוסף.
  • רמה 4 – הדמות מתחילה עם מטבע זהב נוסף.
  • רמה 5 – הדמות מתחילה עם מטבע זהב נוסף או מטבע השפעה.
  • רמה 6 – הדמות מתחילה עם מטבע זהב נוסף או מטבע השפעה נוסף.

יכולת השפעה ועושר מקושרת לתחום השלטון

למדנות

יופי, אדריכלות, לוגיקה ועוד – מלומדים בעולם של ליברה צוברים ידע מאבחנים אמיתות ומאששים תיאוריות. בין אם מדובר במחקר עבור ידע טהור ובין אם מדובר בניסיון למצוא פתרונות פרקטיים עבור הבעיות של העולם – המלומדת עומדת ועונה.

מידע נוסף בנושא למדנות ומחקר ניתן למצוא בעמוד זה.

  • רמה 1 – הדמות יכולה לייצר חפצים.
  • רמה 2 – הדמות מתחילה עם יכולת פענוח צפנים.
  • רמה 3 – הדמות מקבלת התמחות למדנית אחת.
  • רמה 4 – הדמות יכולה לבטל קלף סיכון אחד במהלך מחקר.
  • רמה 5 – הדמות מקבלת התמחות למדנית שניה.
  • רמה 6 – הדמות יכולה לבטל קלף סיכון נוסף אחד במהלך מחקר.

יכולת הלמדנות מקושרת לתחום הלמדנות

כהונה

לכוהנים יש את הידע והאמונה הנדרשים לתפוס את תשומת ליבם של האלים ובמסגרת קהל המאמינים להביא לכדי ניסים בטקסים.

מידע נוסף בנושא כהונה וטקסים ניתן למצוא בעמוד זה.

  • רמה 1 – פרח כהונה. הדמות יכולה לייצר חפצים מבורכים (בשילוב עם יכולת יצירת חפצים או בעבודה עם יוצר כזה)
  • רמה 2 – יכולת לנהל טקסים ברמה 1
  • רמה 3 – יכולת לנהל טקסים ברמה 2
  • רמה 4 – יכולת לנהל טקסים ברמה 3
  • רמה 5 – יכולת לנהל טקסים ברמה 4
  • רמה 6 – יכולת לנהל טקסים ברמה 5

יכולת הכהונה מקושרת לתחום המסתורין

מאגיה

דמות בעלת דרגה במאגיה יודעת לנתב את הקסם בעולם ומסוגלות לחוש בהשפעותיו באופן טבעי. רמות גבוהות יותר מייצגות את יכולת הדמות לבצע קסמים מורכבים יותר.

ישנן מספר אסכולות של קסם בליברה – קסם מבוסס קריסטל וקסם מבוסס חיים/דם. הדרגה הגבוהה ביותר בכל אסכולה היא דרגה 5. כל דרגת קסם נוספת הינה באסכולה אחרת. דרגת המיומנות הראשונה שייכת לכל האסכולות יחד.

מידע נוסף בנושא מאיגה ניתן למצוא בעמוד זה.

  • רמה 1 – רגישות לקסם. הדמות יכולה ליצור חפצי קסם (בשילוב עם יכולת יצירת חפצים או בעבודה עם יוצר כזה)
  • רמה 2 – יכולת הטלה של קסמים מהמעגל הראשון
  • רמה 3 – יכולת הטלה של קסמים מהמעגל השני
  • רמה 4 – יכולת הטלה של קסמים מהמעגל השלישי
  • רמה 5 – יכולת הטלה של קסמים מהמעגל הרביעי
  • רמה 6 – יכולת הטלה של קסמים מהמעגל החמישי

יכולת המאגיה מקושרת לתחום המסתורין

 

נקודות רכוש: השנה, בניגוד לשנים קודמות, אין נקודות רכוש. אין הגבלה על הבאת כל נשק ושריון שזמין לשחקנים, רק על היכולת להשתמש בו. 

סגירת תפריט