התמחות – ניתוח

קיבוע איברים, הוצאת גידולים, הקלת לחץ תוך גולגולתי ועוד. כל אלו היו אחריותו של רופא האלילים והמנתח עוד מימי קדם. פרץ הקידמה הטכנולוגית של העשור האחרון בעולם אפשר לרופאים לפתח מיומנויות אשר עד היום נחשבו כמורכבות ומסוכנות מדי.

התמחות הניתוח מאפשרת לדמות לבצע ניתוחים מיוחדים על דמויות. הניתוחים אינם ניתוחים פשוטים אשר כל רופא כפר יודע לבצע אלא רק ניתוחים פורצי דרך, כאלה המאפשרים למטופל לעשות דברים שלא היו אפשריים אחרת.

 הערה – הדמות אינה יכולה לטפל במומים פיזיים או נפשיים! טיפול זה דורש התמחות טיפול במומים.

הערת מאסטר מכניקה

שלום מנתחים יקרים. מכניקת הניתוח היא אלמנט קצת שונה בליברה שמטרתו להעמיק את משחק הרופאים. המכניקה מכילה בתוכה הרבה אלמנטים של פיקוח עצמי. המטרה היא לדרוש מכם כמה שפחות אינטראקציה עם מאסטרים (וכיוצא בזאת להוציא אתכם מאין-פליי) וכמה שיותר אינטראקציה עם שחקנים אחרים (ולייצר סצנות מעניינות).

מי שמעוניין לשחק מנתח, קחו אחריות על המשחק של עצמכם ובהצלחה!

רק אתם יודעים

כמו רוב המכניקות בליברה, רק שחקנים מעטים יכרו את מכניקת הניתוחים. לאור זאת, עליכם האחריות להסביר לשחקנים אשר אתם מבצעים עליהם ניתוח מה אתם הולכים לעשות, מה הסכנות האפשריות ואיך עובד ניתוח.

ביצוע ניתוח וכלל המכה הראשונה

חוקי הניתוח הינם פשוטים ביותר. על מנת לבצע כל ניתוח יש רשימה של חומרים נדרשים לביצוע שלו, ללא חומרים אלה אין אפשרות לבצע את הניתוח.

קלפי סיבוך רפואי

כל מנתח מתחיל את המשחק עם קלפי סיבוכים רפואיים. תקבלו את החבילה בתחילת המשחק מהמאסטרים – הרשימה תפורסם בהמשך.

במהלך הניתוח על המנתח לשלוף קלף סיבוך רפואי אחד ולפעול בהתאם. חלקם ידרשו מהדמות להשיג עוד חומר על מנת לסיים את הניתוח, אחרים יסבכו על אירוע שידרוש רול-פליי בלבד על מנת לפתור. בסיום יש להחזיר את הקלף לחבילה ולערבב.

המטרה של קלפי סיבוך רפואי היא להדגיש את הסכנה והמורכבות של ניתוחים בעולם. בעוד שניתוחים נותנים בידיים שלכם כלי עוצמתי על מנת לתת יכולות מיוחדות לדמויות תוך כדי משחק יש להתייחס לסכנה הטמונה בפעולות אלה.

שימו לב, לא יהיה שום פיקוח על שימוש בקלפי סיבוך רפואי. אנו ממליצים לכם להשתמש בהם על מנת ליצור עניין והפתעה במשחק שלכם.

כלל המכה הראשונה

כחלק מהרצון לתת לשחקנים אחריות גדולה יותר ולהקטין את האינטראקציה הניהולית עם מאסטרים מכניקת הניתוחים מקיימת את כלל המכה הראשונה.

בתחילת המשחק כל מנתח יקבל פתק עם פירוט השפעת הניתוח – פתק אחד לכל הניתוחים הקיימים. ברגע שתבצעו את הניתוח תוכלו לתת לדמות את הפתק מיד בתום הפעולה וללא הגעה לעמדת מאסטרים. על מנת לקבל פתק נוסף של ניתוח שכבר ביצעתם עליכם ללכת לעמדת המאסטרים ולהחזיר את הציוד שנעשה בו שימוש בניתוח.

כמו שאפשר להבין תמיד יש לכם אפשרות לרמות (כי אתם מחזיקים כבר בפתק ההשפעה לפני שיש לכם את החומרים הנדרשים). אנו סומכים עליכם לא לעשות זאת ולהשתמש בפתקים רק כאשר יש לכם את החומרים הנדרשים ושאת חומרים אלה אתם מניחים בצד עד אשר תביאו אותם למאסטר.

ניתוחים לא מכניים

חלק מכם ירצו לעשות שימוש בהתמחות החדשה על מנת ליצור משחק מעניין יותר לשחקנים שלכם. כריתת איברים, ניתוח קיסרי ועוד. לניתוחים אלה אין דרישות מכניות ספציפיות היות ואין להם השפעות מכניות. אם זאת, שימו לב שעליכם להביא ציוד בהתאם לניתוחים אותם תרצו לבצע.

לדוגמא, שחקנים אשר ירצו לכרות לדמויות יד ידרשו להביא להביא פרופ מהבית שמראה כי יד הדמות כרותה.

הערה – נא לא לעשות ניתוחים שאין דרך לשחק אותם בצורה פרקטית. כל ניתוח לא מכני אינו נותן לדמות יכולות או פוגע ביכולות שלה (אלא אם כן הדמות רוצה). בנוסף, כל המכניקות הקיימות עדיין חלות על הדמות באופן מלא.

בקשת רשות

שלו כמו ניתוחים מכניים, ניתוחים לא מכניים יכולים לעשות שינויים גדולים בדמות המנותחת. שינויים אלו עלולים לפגוע באופן מהותי במשחק הדמות. לאור זאת, עליכם תמיד לבקש רשות מהשחקן עליו אתם מעוניינים לעשות את הניתוח לבצע ניתוח לא מכני על דמות.

ציוד פלאפי

שחקנים אשר מעוניינים להשקיע מוזמנים להביא איתם ציוד נוסף על מנת לשפר את הנראות של ניתוחים. למשל ניתוח מגן זרוע מאפשר לדמות להשתמש בזרוע של כמו מגן ולחסום התקפות. אם זאת, המארגנים לא יספקו שום ציוד אשר יגרום לנראות מיוחדת של זרוע הדמות.

שחקנים המעוניינים להביא ציוד אשר יגרום לניתוחים אלה להיראות יותר ברורים ומגניבים במהלך המשחק. שימו לב, לא להביא ציוד יקר ערך לשחקנים אחרים היות והוא עלול להיהרס במהלך המשחק.

 

סגירת תפריט