עיקרי הדברים

  1. תשמרו על עצמכם ועל שחקנים אחרים. אסור להטריד שחקנים/שחקניות אחרים.
  2. זכרו שמולכם יש שחקנים שמשקיעים מאוד. אל תהרסו לאנשים אחרים את המשחק רק כי זה יותר נוח או כיף לכם.
  3. לכל דמות 2 נק"פ. דמות שמגיע ל-0 נק"פ מדממת ל-10 דק'. לאחר מכן היא מתה אבל ניתן להחיות אותה לעוד עשר דקות. (סה"כ 20 דק' בין גסיסה למוות סופי). ניתן לעשות וידוא הריגה.
  4. לכל דמות נשמה. ניתן לגנוב או להרוס אותה בעזרת יכולות מסויימות. דמויות ממשיכות לחיות ללא נשמה אבל לא יכולות להשתתף בטקסים
  5. אם אתם שותים או אוכלים משהו עם פתק מחובר אליו יש לקרוא את הפתק ולפעול בהתאם להוראות שלו. שמרו את הפתק בשביל מי שיטפל בכם.
  6. יש קסמים שגורמים לדמויות שלכם לעשות דברים. תפעלו לפי מה שהקסם אומר. למשל הקסמה = אתם אוהבים את הקוסם, פחד = אתם מפחדים וכו.
  7. אם אתם לא בטוחים מה ההשפעה של הטקס/קסם יש לשאול בשקט את מי שעשה אותו.

הקדמה

לארפ (Live action role play) הוא משחק שבו כל שחקן משחק דמות שבנה לעצמו ומנסה להשיג ולקדם את המטרות והעלילה האישיות שלו תוך תרומה למארג שהוא הסיפור הכולל.

"אוף-פליי" או "חוץ משחק" הוא ביטוי המתייחס לכל מה שלא מתרחש בתוך עולם המשחק

"אינפליי" או "תוך משחק" הוא ביטוי הכולל בתוכו את כל המתרחש בתוך המשחק עצמו.

אנחנו מצפים מכם לציית לחוקי האוף-פליי של המשחק, ולעמוד בדרישות האינפליי שלו.

חוקי אוף-פליי

את הדמויות במשחק משחקים שחקנים, שהם גם בני אדם, וזכאים לכבוד ככאלה. כבדו את גופם, מרחבם האישי, ורכושם. גלו רגישות, שימו לעצמכם גבולות וכבדו את המילה "לא".

שחקן שחווה פגיעה מעברות על המוגדר בחוקי ישראל (גרימת חבלה, גניבה או הטרדה) מתבקש לפנות למנחים, וילווה בתהליך הגשת תלונה במשטרה.

  1. "חדל!" – במידה ויש חשש אמיתי לפציעה או סכנה רצינית יש לעצור את המשחק ולצעוק "חדל!", השארו לעמוד והרימו יד כדי לסמן למנחים וצוותי החירום של המשחק את מיקומכם. אם שמעתם את המילה "חדל!" נצעקת בקרבתכם, חזרו עליה ועצרו הכל על מנת לאפשר לצוות המשחק לאתר את מי שזקוק לעזרה.
  2. עזרה ראשונה – במידה ואתם זקוקים לעזרה רפואית (אתם ולא דמותכם), אנא פנו למאסטר או לחובש בעמדת המנחים הראשית. שחקנים הסובלים מפציעות אשר לא ניתן לטפל בהן בשטח, יפונו לחדר מיון.
  3. תרופות – שימו לב שהמשחק אינו יכול לספק לכם את התרופות שאתם זקוקים להם, הביאו אותן אתכם.
  4. בטחון אישי – היו אחראיים לביטחונכם האישי – אל תלכו לטייל רחוק משטח המשחק באמצע הלילה, תשמרו על כך שאתם אוכלים, שותים ונוטלים את התרופות שאתם צריכים לקחת. לא לקשור שחקנים אחרים.
  5. הדלקת אש וחוקי המקום- אין להדליק אש מחוץ למקומות הייעודיים. לבירור יש לפנות לא. משחק.  מתבקשים לציית לחוקי המקום, לשמור על המתקנים
  6. לחימה במבנים -. לוחמה בתוך שטח בנוי אינה בטוחה. כלל השחקנים מתבקש לגלות עירנות ולהשתדל להימנע ממנה.
  7. בעיות ושאלות  – שאלות בנושא חוקי הלארפ או דיווח על שחקנים בעייתיים יכול לעשות מול כל מנחה בשטח, או בעמדת המנחים הראשית.
  8. ציוד אישי – המשחק אינו אחראי על הציוד שלכם. אל תביאו דברים שאתם לא צריכים, שמרו על דברים בעלי ערך עליכם, ותהיו אחראיים על הציוד שלכם. אין לגעת בציוד של אנשים אחרים.
  9. התנהגות בין אישית – אנא שמרו על המרחב האישי של אנשים אחרים. אין לגעת באנשים אחרים ללא הסכמתם. כמו כן, אין להשתכר ויש לעשות שימוש מושכל בחומרים אחרים. לקטינים אסור לשתות אלכוהול בשטח המשחק.
  10. הטרדה ומצוקה – במקרה ואתם מרגישים מצוקה אישית אנא פנו למאסטר הקרוב אליכם.

חוקי אינפליי

  1. שחקו דמות בהתאם ליכולות ולמראה שלכם – לדוגמה איש בגובה מטר תשעים לא ישחק ילד משכנע במיוחד.
  2. דרישות תחפושת מינימליות – ליברה מתנהל בעולם שהסגנון שלו שואף השראה מימי הביניים מאוחרים או הרנסנס – התלבשו בהתאם.
  3. שימו לב! חולצות טריקו, חולצות עם כיתובים או הדפסים בולטים, ג'ינסים ומכנסיים מודרנים אחרים אסורים ואנו שומרים לעצמינו את הזכות לא להכניס למשחק אנשים אשר הגיעו לבושים ללא תלבושת מינימאלית!
  4. תגיבו למה שקורה לכם – אל תחליטו על דעת עצמכם שדברים לא משפיעים עליכם. אם לא תגיבו למה ששחקנים אחרים עושים, למה שהם יגיבו למה שאתם עושים?
  5. אל תפריעו למשחק של האחר עם האוף-פליי שלכם – אלא אם כן מדובר במקרה חירום.
  6. אם אתם מרגישים שהצד השני מרמה אנא פנו למנחה.

חוקי לחימה

  1. במשחק יהיה שימוש בכלי נשק תקניים בלבד, שיעברו אישור באירוע שיתקיים לפני המשחק ובתחילת המשחק.
  2. אין לכוון לראש או למפשעה. במידה ושחקן נפגע בטעות באיברים אלו, יש לעצור את הקרב ולוודא עם השחקן שנפגע האם אפשר להמשיך. פגיעה זו לא תחשב למניין הנק"פ שיורד.
  3. כל פגיעה מנשק, קליע קסם, נשק חם, חץ וכן הלאה ,בכל חלק של הגוף (מלבד הנ"ל), מורידה נק"פ אחד בלבד.
  4. שחקן שהנק"פ של דמותו ירד לאפס ישחק גסיסה. אם בתוך 10 דקות מרגע הפציעה לא הוחל טיפול של מרפא, הדמות מתה, ועל השחקן לפעול בהתאם לחוקי המוות.
  5. ניתן לבצע וידוא הריגה על ידי הצמדה של כלי הנשק לגרון הדמות ולהגיד "וידוא הריגה". דמות זו אינה מדממת ומתה מיידית (ניתן עדין להחיות אותה)
  6. שריונות ויכולות מוסיפים לסך נקודות הפגיעה של הדמות ולא מונעות פגיעה אלה אם כן נאמר אחרת.
  7. גלו ערנות ליד תפאורה משחקית או ציוד ותפאורה של שחקנים! כבדו את הרכוש של אחרים! אין לחימה בפונדק או בספריה!
  8. אין מכאניקת שיסוף גרון, אין מכאניקת דקירה בגב, אך שחקו את זה במידה וקורה.
  9. שריון מוסיף 1-3 נקודות פגיעה – שריון עור מוסיף נק"פ 1, שריון ברזל חלקי מוסיף 2 נק"פ ושריון ברזל מלא מוסיף 3 נק"פ. בתחילת המשחק הגיעו למאסטר לקבל הערכה של כמות הנק"פ שהשריון שלכם מביא לדמות.

שימו לב שתמיד אפשר לפרגן לשחקן שמולכם על מהלך מרשים בכך שתכנעו או תיפלו פצועים לארץ, החוקים נועדו רק לתת לכם את המגבלה העליונה אתם יכולים להוריד לעצמכם יותר נק"פ אם אתם רואים לנכון.

חידוש נקודות פגיעה:

  1. כל דמות מתחילה את המשחק עם 2 נקודות פגיעה.
  2. נקודות הפגיעה של הדמות מורכבות מהנקודות פגיעה הבסיסיות שלה, נקודות פגיעה שנוספות בגלל שריון, נקודות פגיעה שנוספות לך בגלל קסמים שיקויים וחפצי קסם. דמות לא יכולה להיות בעלת יותר מ-7 נק"פ
  3. רופא יחזיר לך את נקודות הפגיעה.
  4. הנק"פ של הדמות, כולל הנק"פ משריון מתחדש במלואו במהלך שנת לילה.

חוקי מוות

  1. שחקן שהדמות שלו ירדה ל-0 נק"פ ישחק מצב גסיסה. במצב זה הדמות לא יכולה לזוז אך יכולה לקרוא לעזרה. מצב גסיסה נמשך 10 דקות.
  2. אם לאחר 10 דק' לא הצילו את הדמות, הדמות נחשבת כמתה. השחקן רשאי להישאר במקום למשך 10 דק' נוספות. במהלך 10 הדק' הללו ניתן להחיות את הדמות (ראו חוקי כהונה). לאחר 10 הדק' הללו, אם לא התחילו טקס החייאה על הדמות, על השחקן להגיע לעמדת מאסטרים. הדמות מתה לעד.
  3. שחקן שדמותו מתה, יקום ממקומו, יכניס את נשקו לחגורה, ישים את ידיו על הראש וילך ישירות לעמדת המנחים הראשית.
  4. שחקן שדמותו מתה, יכול לבחור להחליף דמות.

כל דמות אשר היא עם ידיים מעל הראש יש להתעלם לחלוטין. הדמות אינה קיימת מבחינת הדמות ואין שום דרך לגעת או לחוש אותה.

נשמות

  1. כל דמות מתחילה עם תליון נשמה. לא ניתן לגנוב נשמה ללא טקסים או קסמים מיוחדים.
  2. ישנן נשמות מסוגים שונים
  3. דמות יכולה להמשיך לחיות ללא נשמה.  אם זאת, היא אינה יכולה להשתתף בטקסים
  4. דמות אשר מסיימת את המשחק ללא נשמה נדרשת להגיע לעמדת מאסטרים לקבלת תדרוך. יש השפעות שליליות לדמויות אלו

מומים

  1. מומים מחולקים לשני סוגים: מומים פיזיים כגון נקע, עצם שבורה, רעידות, כאבי ראש קיצוניים וכד', ומומים נפשיים כגון פוביה, בלבול וכד'.
  2. דמות אשר הגיעה לאפס נק"פ מקבלת מום (השחקן בוחר את המום שהדמות ספגה – אין רשימה של מומים), גם אם ריפוא את הדמות מיידית (רפואה, אלכימיה, כהונה וכד').
  3. המום לא חייב להיות קיצוני (הוא יכול להיות גמגום קל, פחד מנשק וכד'), הבחירה נשארת בידי השחקן.
  4. מום ניתן לרפא על ידי רופא עם התמחות בטיפול במומים. יש להגיע לרופא זה ולספר לו על סוג המום, משם הטיפול בידיו.
  5. ניתן לקבל מומים מאמצעים קסומים. קרי, קוסם אשר יעשה קסם מום נפשי/פיזי על הדמות שלכם. הקוסם יקבע את סוג המום החל על הדמות שלכם.
  6. מומים הינו אמצעי רול פליי ואין השפעה ברורה על אופי המשחק שלכם. אם זאת, מצופה שדמות עם רגל שבורה לא תמשיך את המשחק כרגיל ותראה את הכאב אותו היא חשה.

חוקי גניבה, כיוס וביזה

    1. שחקן המעוניין לגנוב פריט משחקי (שהמשחק סיפק) כלשהו מתבקש לעשות זאת באמת, ולהתמודד עם ההשלכות.
    2. ניתן לגנוב אך ורק ציוד משחקי ובשום פנים ואופן לא ציוד פרטי של שחקן אחר. אם אתם לא בטוחים אם הציוד הוא משחקי תשאלו מאסטר.
    3. ביזה של גופה/אדם גוסס, תתבצע ללא מגע ועל ידי בקשה מהשחקן שנבזז לתת את כל הרכוש המשחקי שעליו לבוזז (לא ניתן לבזוז סמני נשמה או ציוד אישי).
  • לא ניתן להרים תיבות. אם זאת, ניתן לפרוץ לתיבות עם מנעול בעזרת פריצת מנעולים

שיקויים וחוקי הרעלה

  1. לכל שיקוי במשחק מוצמדת מדבקה המפרטת את סוגו, השפעותיו ואת רעילותו. אותה יש להדביק על כוס המשקה או הצלחת אותה רוצים להרעיל. שמרו את הפתק אשר מצורף, כל עוד ההשפעה תקפה.
  2. כל שיקוי מספיק לגרימת ההשפעה לדמות אחת בלבד.
  3. על מנת לנטרל רעלים יש לפנות לרופא בעל התמחות בטוקסולוגיה.
  4. דמות אשר שתתה שיקוי נדרשת לקרוא את הפתק ולעקוב אחר ההשפעות שלו. יתכן והשיקוי ירעיל את הדמות ותוך כמה זמן תמות, במקרה זה יהיה כתוב בסוגריים (לטובת הרופא) איך מבטלים את הרעל.
  5. דמות אשר עבר הזמן בו היה עליה לטפל בעצמה מתה מיידית ולא נכנסת למצב גסיסה. עדיין ניתן להחיות אותה במשך 10 דקות. ואז יש לטפל בהרעלה.
  6. שחקן שדמותו מתה מהרעלה יפעל בהתאם לחוקי המוות.

חפצים קסומים, מבורכים ואחרים

  1. חפצים קסומים, מבורכים או מקוללים יכולים להיות כל חפץ (גם אישי).
  2. יש להערך לכך שכל חפץ מוקסם נחשב כ"חפץ משחקי" ויכול לעבור לשחקנים אחרים לפי התנהלות המשחק או ראות המאסטרים.
  3. לא ניתן להחזיק או להשתמש בחפצים בעלי אותה יכולת בו זמנית (יכולות של חפצים מיוחדים לא ניתנות לצבירה).

קסם ורשימת הקסמים ששחקן נדרש לדעת

כל שחקן נדרש להכיר את 8 הקסמים ברשימה הבאה. יש עוד קסמים במשחק אבל שחקן אשר יטיל קסם שאינו ברשימה נדרש להסביר את השפעתו על לכם.

  1. הקסמה – גורם לתחושות חיוביות של המושפע כלפי הקוסם למשך כחצי שעה (לא מונע תגובה לפעולות או הגנה עצמית).
  2. פקודה מיידית – פקודה במילה אחת או שתיים שאותה המושפע חייב לבצע, לא משפיע על חשיבה. משפיע לדקה, או עד שיצאת מטווח ראייה של הקוסם (לביצוע קסם זה, לאחר אמירת שם הקסם "פקודה", יש לומר מה הפקודה)
  3. בועת מגן – מגן על הקוסם מפני התקפות למשך כל הזמן שידיו מורמות והוא ממשיך למלמל מילות קסם. לא מאפשר לקוסם לזוז או לקרוא לעזרה.
  4. שכחה – גורם לשכיחת סצנה אחרונה, או זיכרון ספציפי (שצריך לפרט בעת הטלת הקסם)
  5. גל הדף – הודף את כל האנשים שמול בטווח 5 מטר הקוסם ומפיל אותם לרצפה. לא מונע מהם לקום מיד אחר כך ולהמשיך בסצנה.
  6. אימה – גורם לפחד נורא (המונע לחימה) על כל הסובבים למשך 5 דק'. מסיים סצנה.
  7. נטרול – מנטרל את הקורבן למשך דקה אחת, לא משנה מהי השפעת הנטרול הדמות לא יכולה להילחם במהלך דקה זאת. ההשפעה של הקסם תלויה ברצונו של השחקן שנפגע. הקוסם רשאי לציין סוג ספציפי של נטרול. אנו מעודדים את הדמות הנפגעת להתייחס לאמירה זאת, אם זאת, הדמות יכולה לבצע כל סוג של נטרול הנראה לה. (דוג' נוקשות שרירים, קשירת לשון, פריקה מנשק, כאב וכד')
  8. בלבול – גורם לאובדן אוריינטציה, חוסר יכולת להחזיק קו מחשבה רציף, חוסר יכולת לתכנן. משפיע לחלוטין למשך כרבע שעה, ודועך בהדרגה. קסם זה לא גורם לאלימות מיוחדת, לא גורם לשכחת אנשים או זכרונות.

אם אתם מאמינים כי קוסם מבצע משהו לא חוקי ראשית יש לציין את זה לפניו. אם אתם עדיין מרגישים לא בנוח בכך אפשר לפנות למאסטר בנושא.

קוסם אשר יטיל קסם יצביע עליכם ויצעק (או יאמר בשקט אם המרחק קטן) את שם הקסם. שחקו את השפעת הקסם בהתאם. אם אתם נמצאים במהלך פעולה אינטנסיבית (כגון קרב) ומוטל עליכם קסם אשר אינו ברשימה מטה אתם רשאים לשחק את הקסם כפי שנראה לכם (או להתעלם ממנו לחלוטין).

אם אתם אינם בקרב יש לשאול את הקוסם איך עובד הקסם ומה ההשפעות שלו ולשחק בהתאם. במקרה הזה יש לבצע את השפעת הקסם גם אם אינכם מכירים (כי יש רשימה גדולה של קסמים ואין סיבה לזכור את כולם מראש)

תודה על הקריאה.

ניתן לראות סרטון המסביר על רוב הנושאים

 

סגירת תפריט