זכוכית (חומר רמה 2)

זכוכית פשוטה החלה לחדור לשווקים ברחבי עולם, היא חומר שדורש תעשייה ליצור, ועל כן עדיין לא נפוצה מספיק כדי להיסחר בכמויות שהאדם הפשוט יכול לרכוש.

דרישות:

התמחות למדנית: דעת החומר

חומרים:

2 חול, 2 פחם

 

זכוכית מחוסמת (חומר רמה 3)

זכוכית פשוטה איננה מספיקה לכלים המעולים של אלכימאים מתקדמים. בעזרת יישום של טכניקות מיוחדות, אפשר לייצר זכוכית בעלת תכונות של קריסטל-אבן נוקשה ועמיד ביותר בפני חום וחומצה אם כי התוצאה עדיין שברירית למדי.

דרישות:

התמחות למדנית: דעת החומר

חומרים:

4 חול, 4 פחם, ברזל

 

פלדה

מגוון חוקרים ברחבי העולם למדו להכין גרסאות מוכרות של פלדה, בעלות גמישות ושמירת קשיחות ניכרים מעל לאלו של הברזל הרגיל, אם כי היא נופלת באיכותה מהפלדה השייפית המפורסמת.

דרישות:

התמחות למדנית: אומנויות היוצר

חומרים:

ברזל 3, פחם 3

 

תליון זהב

ראשית מכינים דוגמאת משעווה לאחר הפיסול משייפים ואז אופים חימר. מתיכים זהב בכבשן ושופכים את הזהב אל תוך היציקה. לאחר ריקוע והשחזה התליון מוכן. מוחזק על הצוואר עם רצועת עור מהודרת. ישנן גישות אחרות ליצירת תליונים שכאלו, וגם סגנונות אחרים לגמרי ליצור כלים דומים – אבל תליוני זהב ודומיהם אהודים מאוד על העוסקים בעל טבעי ונראה שיש להם קשר חזק יותר משל חפצים אחרים.

דרישות:

התמחות למדנית: אהבת היופי

תיאוריה: למדנות 4

חומרי גלם:

זהב (לא מטבע), 2 פחם, 2 עור.

 

תליון כסף

העבודה כוללת חימום של כסף ורידודו ליריעות. אז שימוש בכלים מיוחדים לחיתוך היריעות לדוגמאות מורכבות והלחמה של לצורה מורכבת ויפה. התליון מוחזק ברצועת עור. ישנן מגוון דרכים אחרות לעבד כסף לתוך כלי קיבול לעוצמה מכושפת, אך זוהי מן הנפוצות ביותר.

דרישות:

התמחות למדנית: אהבת היופי

תיאוריה: למדנות 4

חומרי גלם:

כסף (לא מטבע), 2 פחם, 2 עור

 

קלף

על ידי הרטבה של עור במים וסחיטה על לוח ישר מתקבל קלף עור שטוח. לאחר שהקלף שטוח דיו משמנים אותו ומייבשים אותו על מנת שישמור על צורתו. הרפטטיביות של הפעולה לעיתים גורמת לבעלי מקצוע לא לשים לב לכל שלב, אבל יש להיות מדוייקים ביישור בייבוש של העור כדי לקבל תוצאה טובה. טכניקות הייבוש והשימור של הקלף המאפשרות לו לשרוד עשרות אם לא מאות שנים מרגע שנכתב בדיו מוצלח.

דרישות:

תיאוריה: למדנות: 2

חומרי גלם:

3 עור

 

סכין שנהב

לרוב השנהב בנוי באופן הדומה לסכין, ודאי אם הוא בא מניבתן. עבודת הגילוף היא אינטואיטיבית כמעט, אבל לוקחת זמן. הטיב של השנהב מאפשר לעשות עבודה מדויקת על הידית… זה באמת כבר תלוי בלקוח. נהוג גם להשתמש בסכינים כאלו במגוון טקסים אליליים, אם כי לא ברור מדוע היא המועדפת.

דרישות:

התמחות למדנית: החי והצומח

כהונה רמה 1

חומרי גלם

2 שנהב, 2 עור, 1 חול

 

נייר איכותי

יריעה העשויה משתי וערב עדין של עץ המיועדת לכתיבה.

.יש לפרק עץ עדין – קנה או במבוק לחלקים עדינים ועדינים בכיוון הסיבים שלו עד שלא ניתן לפרק עוד. אז משתמשים במכבש על מנת לפרק אותו עד לקבלת סיבים דקים. את הסיבים מרטיבים ומרכיבים אותם כשתי וערב. הסיבים נדבקים זה אל זה מעצמם, למרות שבהתחלה העבודה מייאשת לשמור את הסיבים ביחד. ממשיכים להרטיב ולכבוש עד שמתקבלת יריעה חומה ירוקה וקשיחה. מכינים אמבטייה של מים חמים וחומר מלבין ללא מגע ניתן לראות את הנייר מקבל גוון בהיר מאוד. מוציאים את הנייר ותולים אותו. כאשר ייתייבש יהיה הרבה יותר קשיח.

נייר כזה לפעמים נקרא 'קלף מכשפים' בשל הקלות והעמידות של המגילות המיוצרות ממנו.

דרישות:

התמחות למדנית: דעת החומר

תיאוריה: למדנות  4

חומרי גלם:

2 פיסות עץ, דבק (שיקוי), מלבין אלכימי (שיקוי)

 

מנעול

שימוש בקפיצים מסולסלים מאפשר לבנות מערכות מורכבות יותר וקטנות יותר. יש צורך לייצר פלדה טובה מאוד לפני תחילת העבודה. אז בונים את החלקים על ידי עבודה עם מכרסמים, מקדחים ופצירות. מכינים אבקת פחם דקה ומערבבים אותה עם שמן. מכסים את כל החלקים בממרח ומכניסים לכלי קרמיקה סגור. מכניסים את הכלי לכבשן. לאחר שמוציאים את הכלי מחסמים ומרפים את הפלדה ומנקים אותה, לפעמים צריך לזרוק חלקים שנכשלו, כך שנהוג את החלקים הדקים מאוד לייצר כמה פעמים כדי לחזוך זמן – עלות החומר ביחס לעלות העבודה במקרה הזה היא זניחה. לאחר מכן פשוט מרכיבים, משתמשים בברזל רך כדי להרכיב את המערכת בלחץ.

דרישות:

התמחות למדנית: אומנויות היוצר

חומרי גלם

2 ברזל, 1 פלדה, 4 פחם

 

בקבוק זכוכית

תרגיל ישן נושן לניפוח זכוכית – שוליות מאדאמאן מנפחים מאות כאלו מידי חודש בסדנאות באודנבורג – חול זורם במעלה הנהרות וזכוכית מנופחת, צבעונית לעשירים, חלבית לעניים, חוזרת דרומה ומערבה. כלים דומים, עדינים ונעימים, מגיעים גם מרחבי שאר העולם המוכר.

מיומנויות נדרשות

תאוריה: למדנות 3

חומרים

3 חול, 2 פחם

 

שלפוחית-הדרקון

פיתוח חדש יחסית שנדרש עבור מחקרים אלכימיים מורכבים שבהם יש שימוש בחומרים אלימים במיוחד. שימושי להדהים באיחסון חומרים נדירים ואחזקתם במצב יציב עד לשימוש הנאות. הבעייה המרכזית בייצור המוני הוא הדרישות האלכימיות של החומר הנספג בעור.

מיומנויות נדרשות

תאוריה: למדנות 4

התמחות למדנית: עולם החי והצומח

חומרים

עור 4, שיקוי מחזק חומרים, מלח 4, שנהב 1

השפעה

נוזלים המאוחסנים בשלפוחית-הדרקון אינם מאבדים מכוחם במהירות והחומר עצמו עמיד בהרבה מזכוכית או עור רגיל כנגד איכול חומצי, שריפה או ניקוב.

 

קטורת

מרקחת ריחנית המשמשת לשריפה והענקת 'ארומה' למגוון סוגים של טקסים במגוון תרבויות. כל תרבות והקטורת שהיא מייצרת. תערובות שונות מפיקות שיטות שונות ותוצאות אסתטיות שונות.

מיומנויות נדרשות

תיאוריה: מסתורין – 2

חומרים

מלח, קליפת אורן אדום 1,  שרף עץ דבש 1

 

אלה ארוכה

הראש מורכב לה\כנה, מעצבים מברזל חזירים גוש, ועם מוט ברזל מוקשה פוערים בו כמה חורים. עם גושי ברזל קטנים ועם כמויות גדולות של פחם מייצרים כמה קוצים. מחסמים ומרפים אותם. עם פטיש טוחבים את הקוצים אל גוש הברזל

אין צורך להשחיז. הידית עשויה מעץ משומן היטב ועטוף שכבת עור. מרכיבים את שני הרכיבים.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 2

חומרי גלם:

1 ברזל, 2 פחם,  1 עץ, 1 עור.

 

אלה גדולה

מכינים גוש גדול של מתכת. עבודה ארוכה של חימום וחישול. עם מוט ברזל ופטיש פוערים חורים בגוש. מכינים קוצים מחתיכות ברזל קטנים והרבה פחם. מחסמים ומרפים. עם פטיש טוחבים אותם בגוש הגדול. את הגוש הגדול צריך להרפות, ניתן לעשות זאת ע"י הכנסת הראש כולו למדורה גדולה ולחכות עד שתסתיים. מכינים ידית ממוט עץ גדול עטופה בשכבת שומן עליה מותחים עור, מכניסים לתנור. את הראש והידית ניתן להרכיב.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 3

חומרי גלם:

2 ברזל, 2 פחם,  2 עץ, 1 עור.

 

אלה קצרה

ראש האלה עשוי פלדת חזירים אחידה, העוצמה של הנשק היא במתקף, כך שאין צורך בטיפולים במתכת. בעבודה איטית מעצבים גוש מתכת לכדור. כדי למנוע התפרקות מוסיפים אבקת פחם לגוש מפעם לפעם. לאחר עיצוב מייצרים חור בכדור בו ייכנס מוט עץ. מוט העץ צריך להיות קשה מאוד, מקשים אותו בלהבה ומשמנים היטב.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 2

חומרי גלם:

1 ברזל, 1 פחם,  1 עץ

 

גרזן ארוך

את הראש מיצרים מפיסת מתכת אחת, אין צורך שיהיה גדול במיוחד, עליו להתמודד עם מאמצים גדולים יותר אולם את זה נשיג על ידי שימוש באבקת פחם לשינוי החומר. את הלהב מחשלים לצורה כללית מפיסת מתכת יחידה, החיבור נעשה עם עיצוב שני לוחות מהגוש המקורי וריקוע סביב מוט פלדה. לאחר חישול הצורה הכללית מרקעים אותה יחדיו עם כמות גדולה של אבקת פחם. לאחר חיסום והרפיה משחיזים את הלהב. המוט עשוי עץ איכותי ומשויף היטב. מחזקים בלהבה. מקובלת לעטוף את המוט בעור ולשמן כדי לעזור לחיבורים ולאחיזה.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 3

חומרי גלם:

2 ברזל, 2 פחם,  1 עץ, 1 עור.

 

גרזן גדול

את הראש המאסיבי של הנשק קשה מאוד להכין. יש לחשל לוח עבה ועגול, עושים זאת עם פטיש גדול במיוחד. העבודה הזו ארוכה ואלא אם כן מחזיקים בכבשן מיוחד מקובל לעבוד על חצי מהלוח, זאת על ידי חימום וריקוע. כאשר מסיימים את העיצוב הכללי עובדים על הלהב ועל הצורה הפנימית, זו עבודה מעט קלה יותר. לאחר שמעצבים את הצורה הפינימית לגומחות ניתן לשבור פנימה את הגושים. הדרך היחידה לחסם היא לבנות כלי חימר ולמלאו שכבת פחם, עליה לשים את הראש, ועליה לשים עוד פחם ואז לשרוף ולהכניס עוד ועוד אוויר, עבודה מורכבת. ההרפיה תיעשה באותו הכלי. הידית צריכה להיות עשויה מעץ כבד מאד, משומן ומרוח בלכה. החיבור נעשה בלחץ מקובל לעטוף את חלקי האחיזה בעור ולשמנו.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 4

חומרי גלם:

2 ברזל, 2 פחם,  2 עץ, 1 עור.

גרזן קטן

הלהב עשוי מחתיכת מתכת. על ידי חימום וריקוע מפסלים את החתיכה. כאשר כניסת הידית נעשית עם שני אקסטרוזיות שמתלפפות זו סביב זו. לא הגעה לצורה מחממים עד לליבון ומחסמים בשמן. אז משחיזים את צד הלהב. את הידית מכינים על ידי מקצוע וסכין ואז מקשים בלהבה לפני שימון. מרכיבים בשימוש בפטיש.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 2

חומרי גלם:

1 ברזל, 1 פחם,  1 עץ

 

חיזוק שריון

הבעיה המרכזית היא שפלדת שייף מתקשה להתחבר עם פלדה רגילה. הדרך לבצע חיזוק הוא על ידי הפיכתה של פלדת שייף במצבה הרך ביותר לרצועות. זאת ע"י מעיכה בקווים וחיסום "מלוכלך" במים. ואז שבירה והרפייה. בשימוש במסמרות ובחימום מתמיד מרכיבים את הפלדה השייפית על האזורים המועדים לקריסה בשריון – הקצוות, בית השחי והמותניים. לאחר שהפלדה ממוסמרת מבצעים חיסום והרפייה על כל השריון – זה לא אופטימלי עבור פלדת השייף, אבל מתקבל שריון הרבה יותר חזק.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 4

חומרי גלם:

2 פלדת שייף.

 

חרב ארוכה

את הלהב מכינים מפיסת מתכת גדולה. יש לעצבו באופן מדויק על מנת להשתמש בכמות הקטנה ביותר של חומר ללא פגיעה בעמידות. לאחר עיצוב הצורה יש להשתמש באיזמל על מנת לחפור חריץ לאורך הלהב. הפעולה גם מחזקת וגם מגדילה את הלהב. יש צורך במיכל מיוחד על מנת לחסם את הלהב בשמן, כאשר הלהב משתחרר הוא עולה באש, מקובל לנשוף אבקת פחם על הלהב הבוער לפני כיבויו. אז משחיזים על אבן משחזת. מגן היד עשוי בחישול פשוט יותר והידית עשויה עץ פשוט ועור מלופף בצורה מסורתית.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 3

חומרי גלם:

2 ברזל, 2 פחם,  1 עור

 

חרב גדולה

חישול כמות כזו של מתכת הוא בעיה. ניתן לחמם רק חלקים שונים בנפרד כדי לעצב את הלהב, והמסיביות של המתכת בעצמה מקשים על העיצוב, כך ששלב הריקוע לוקח הרבה מאוד זמן, מומלץ להשתמש בפטישים הגדולים ביותר שבנמצא. מפעם לפעם מומלץ לבצע הרפיה, כמובן שגם הרפיה מבצעים חלק חלק. לאחר עיצוב כללי חישול של הלהב יהיה פשוט יותר, שכן בכל מקרה הלהב הוא חלק מסוים ודק. עבור החיסום אין דרך לחמם את הלהב בחלקים והדרך האפשרית היחידה לבצע את הוא ע"י בניית כבשן חיצוני, או מדורה גדולה מאוד ולהכניס את כל הברזל פנימה – להכין כמות גדולה של מים ולכבות את המדורה עם הלהב בתוכה. לאחר חיסום ראשוני מהר לקחת את הלהב שיהיה עדיין אדום ולהכניס אותו למים. את ההרפיה מבצעים חלק חלק. משחיזים ומוסיפים ידית גדולה.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 4

חומרי גלם:

3 ברזל, 3 פחם,  1 עור

 

חרב קצרה

את הלהב מפסלים עם פטיש וסדן מפיסת מתכת יחידה. פעולת הפיסול, יחד עם אבקת פחם מחזקת את הלהב. אז מחממים לליבון בכבשן ומחסמים בשמן. לאחר הרפיה משחיזים. את הידית מכינים מעץ קדוח ואת המגן מחשלים באופן דומה.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 2

חומרי גלם:

1 ברזל, 2 פחם

 

מגן גדול

ראשית מרכיבים את השלד. הוא בנוי קרשים אנכיים ואופקיים סגורים על ידי מעטפת שטוחה. לפני שממשיכים יש לבצע כל פעולה אפשרית לחזק את העץ – לשייף, לשמן ולצבוע בלכה. על העץ ממסמרים לוח מתכת גדול וחזק, לפני כן מקשיחים אותו. לאחר המסמור משחיזים את הקצות עד לעץ לקבלת תפר מושלם. מותחים עור סביב כל המערכת, טובלים במים, ומותחים שוב. משמנים צובעים בלכה ובצבע.

דרישות:

תיאוריה: מלחמה – 3

חומרי גלם:

2 ברזל, 1 פחם,  2 עור, 4 עץ, דבק אלכימי

 

מגן קטן

תחילה בונים את שלד העץ, במקרה זה מעגל עם כמה חיזוקים לצורתו. העץ צריך להיות חזק כי עליו להחזיק את המתכת וכמובן את החבטות. לאחר יצירה כללית של השלד יש להשתמש במקצוע כדי לישר אותו ככל הניתן. עתה ממסמרים פיסת מתכת מוקשה לשלד. לא ניתן לחסם אותה היטב אז מכינים לוח מתכת מחוסמת ומורפית לפני. העבודה עם עץ מקשה על עיצוב. לאחר המסמור בקצה המגן משתמשים באבן משחזת לחדור עד לעץ – כך מקבלים תפר מושלם. את כל המערכת עוטפים ביריעת עור מתוחה היטב. מורחים בשמן בלכה ובצבע.

דרישות:

 

תיאוריה: מלחמה – 3

חומרי גלם:

1 ברזל, 1 פחם,  1 עור, 2 עץ, דבק אלכימי  

 

נשק מוט מעל 1.3 מטר

את הראש מכינים מגוש מתכת יחיד. עיצוב הלהב מחזק אותו, הלהב צריך להית כמה שיותר ארוך, החיבור לידית צריך להיות חזק ניתן לעצב לוח ארוך ולעקם אותו סביב מוט ברזל מתאים. לאחר העיצוב מחסמים בשמן ומרפים. משחיזים את הלהב. המוט צריך להיות עשוי ממרכז עץ כדי לשמור על חוזק וגמישות – מעץ עבה ניתן לייצר 8 מוטות. משייפים אותו במקצוע, משמנים וחורכים. לאחר החיבור עוטפים חלקים חשובים בעור ושמן כדי לאבטח.

דרישות:

 

תיאוריה: מלחמה – 3

חומרי גלם:

1 ברזל, 1 פחם,  1 עור, 4 עץ

 

3 נשקי הטלה

מפצלים את גוש הברזל לכמה חלקים קטנים. מעצבים בפטיש את הצורה הבסיסית. ממשיכים לחשל על מנת לייצר כוח ומשטחים את הלהבים. כדי להעלות את הקשיות עוד יותר, מפזרים ערמות של פחם גרוס ומכניסים את הלהב לכבשן. הכלי אמור להיות עשוי חתיכת מתכת יחידה. לאחר חיסום והרפיה משחיזים את הלהב ועופים את הידית בבד.

דרישות:

 

תיאוריה: מלחמה – 3

חומרי גלם:

1 ברזל, 2 פחם

הערה: מייצר שלושה נשקי הטלה.

 

עיטורי רונות לנשק

אמנים מיומנים יודעים כיצד להטביע בנשק דוגמאות שאינן דוהות עם הזמן. בין אם מדובר בתפילה, בלחש, בהקדשה או בהנצחתזכרו של אדם חשוב, מדובר בתהליך מורכב שתמיד ימצאו לו דורשים. תחילה על האמן לבצע את החריטה המבוקשת בנשק. לאחר מכן, עליו לכתוש פקעת שושנה מדברית (פקעת שושנה מדברית) עד לקבלת אבקה דקה. במקביל, עליו לחמם חומצה אלכימית (חומצה אלכימית, פחם) עד לנקודת הרתיחה, תוך הקפדה על אמצעי הזהירות הנדרשים בכדי לא לשאוף את אדיה הרעילים. כאשר תגיע החומצה לנקודת רתיחה, יערבב האמן את האבקה בתוך החומצה ויטפטף את התערובת בזהירות לתוך חריצי החריטה. לאחר קירור יתקבלו עיטורי רונות אשר ישארו בוהקים גם כשנזקי הזמן ינשכו בפלדה עליה נחרטו.

דרישות:

התמחות למדנית: אהבת היופי

תיאוריה: מלחמה 2

תיאוריה: מסתורין 2

חומרי גלם:

3 פקעות שושנה מדברית, 3 פחם, 1 חומצה אלכימית

עיטורי רונות לשריון

אמנים מיומנים יודעים כיצד להטביע בשריון דוגמאות שאינן דוהות עם הזמן. בין אם מדובר בתפילה, בלחש, בהקדשה או בהנצחתזכרו של אדם חשוב, מדובר בתהליך מורכב שתמיד ימצאו לו דורשים. תחילה על האמן לבצע את החריטה המבוקשת בשריון. לאחר מכן, עליו לכתוש פקעת שושנה מדברית (פקעת שושנה מדברית) עד לקבלת אבקה דקה. במקביל, עליו לחמם חומצה אלכימית (חומצה אלכימית, פחם) עד לנקודת הרתיחה, תוך הקפדה על אמצעי הזהירות הנדרשים בכדי לא לשאוף את אדיה הרעילים. כאשר תגיע החומצה לנקודת רתיחה, יערבב האמן את האבקה בתוך החומצה ויטפטף את התערובת בזהירות לתוך חריצי החריטה. לאחר קירור יתקבלו עיטורי רונות אשר ישארו בוהקים גם כשנזקי הזמן ינשכו בפלדה עליה נחרטו.

דרישות:

התמחות למדנית: אהבת היופי

תיאוריה: מלחמה 3

תיאוריה: מסתורין 2

חומרי גלם:

4 פקעות שושנה מדברית, 4 פחם,  1 חומצה אלכימית

מסיכת דיו טקסית

בתרבויות רבות נהוגה צביעת העור בדגמים טקסיים. תרבויות שונות פיתחו שיטות שונות לבצע צביעה זו, אולם נראה ששיטה אחת התפתחה במקביל במקומות שונים. אין זה מפתיע, שכן שיטה זו מייצרת צבע עמיד אשר אינו מגרה את העור. על מנת להכין את הצבע יש לכתוש פקעות שושנה מדברית (פקעת שושנה מדברית) עד לקבלת אבקה דקה. במקביל, יש להרתיח מים (פחם) בנפח של רבע מנפח האבקה שהתקבלה. למים הרותחים יש להוסיף תפרחת צל לילה (תפרחת צל לילה) ולערבב היטב עד לקבלת נוזל בצבע אחיד. לאחר מכן, יש לתת למים להתקרר ולהסיר מתוכם את שאריות התפרחת. רק כאשר המים התקררו ושאריות התפרחת הוסרו, ניתן לערבב את המים עם אבקת פקעות השושנה המדברית. לאחר ערבוב קפדני של השניים מתקבלת משחה אשר ניתן למרוח בבטחה על העור.

דרישות:

התמחות למדנית: אהבת היופי

תיאוריה: מסתורין 3

חומרי גלם:

3 פקעות שושנה מדברית, 3 תפרחת צל לילה, 1 פחם

 

עור לטשת

יוצרים תערובת צמיגה ואכזרית ונשכנית של זכוכית טחונה ודבק אלכימי, מושחים במדויק על רצועות עור ארוכות ועמידות וניגשים למלאכת הליטוש של חומרים אחרים באגרסיביות עדינה. לא לשימוש על עור חשוף או לפרקי זמן ארוכים.

דרישות:

התמחות למדנית: דעת החומר

חומרי גלם:

3 עור, 3 זכוכית, דבק אלכימי

 

עדשת מיקוד

לאחרונה נפוצה בקרב אמני הזכוכית טכניקה חדשה המאפשרת ליצור עדשות חזקות במיוחד. גילוי הטכניקה מיוחס לאחד בשם תיאופילוס. בספרו "אומנותו של העובד בזכוכית" הוא מתאר את הטכניקה החדשנית, שלב אחר שלב. ראשית, יש לחתוך פיסות עץ הדבש (שרף עד הדבש), לייבש ולשרוף אותן (פחם) יחד במקום נקי, עד שמתקבל שרף ואפר דק. תיאופילוס מדגיש כי יש לאסוף את השרף והאפר בזהירות, תוך הקפדה על כך ששום פיסות אדמה, אבנים או לכלוך לא יתערבבו בהם. את האפר והשרף יש להוסיף לחול (חול) ולערבב אותם יחד היטב. תיאופילוס ממליץ לחמם (פחם) את התערובת בחלקו הקטן יותר של הכבשן ומזכיר כי, כאשר התערובת מתחילה לימוס ולהפוך לנוזל, חשוב לערבב אותה תדיר פן יווצרו בה בועות אוויר. בתום התהליך מתקבל משטח זכוכית מיוחדת, אותו ניתן לחתוך וללטש לצורות שונות. תיאופילוס מדגיש ואומר כי את הליטוש יש לבצע בעזרת עור לטשת (עור לטשת) בלבד. העדשות המיוצרות בשיטה זו ידועות כעוצמתיות וכבהירות במיוחד.

דרישות:

התמחות למדנית: אומנויות היוצר

חומרי גלם:

2 זכוכית, 2 פחם, 1 חול , 2 שרף עץ הדבש, עור לטשת

יריעת עור מחוזק

עור מוקשח עם חתיכות ברזל בתוכו, מעולה לסוליות נעליים וגם לפרויקטים אחרים. יריעות עור מחוזק משמשות למיגון של חומרים עדינים מפני פגעי הזמן, כגון כריכת ספרים, אזיקים לאצולה, כלי עינוי משובחים וגם סתם ציוד פנאי לבאי הפונדק.

דרישות:

תיאוריה: למדנות 2

חומרי גלם:

1 עור,1  מלח, 1 ברזל,1  פחם

 

אלקטרום

נתך טבעי  של זהב וכסף, מבהיק ומרענן זה היה פופולארי במיוחד באמנות נורמנדית בתקופת המלוכה הנודדת של אורוק לאחר שנמצא הנתך בהרי המגן שבמזרחה. אי שם לפני כמאה וחמישים שנה, עם זאת, העבודה המיותרת של ניקוי המתכת מהפטינה שמצטברת עליה בחשיפה לאור שמש הפכה את האלקטרום לפחות נפוצה ואהובה מכלי הזכוכית הצבועים שהחליפו אותם. האופנה לא שבה מאז. עם זאת, לנתך יש תכונות מעניינות אחרות שלאט לאט חוזרות לדיון בקרב מלומדים…

דרישות:

התמחות למדנית: דעת החומר

חומרי גלם:

1 זהב, 1 כסף, 3 פחם

 

תיבת הצתה

אהובת נפשה של המטיילת המנוסה! תיבת הצתה מאפשרת להתחיל אש גם בתנאי שטח קשים כדי להפשיר משלגי הקיץ של טאנדרול או להתחמם בחורף הוואן-הסי הנשכני. להתחיל את האש בדוד הבירה שבוע לפני שהלתת סיימה להבשיל או סתם לדאוג למדורת לילה בדרכים. זכוכית ברזלית קשה* , אבן צור, נצרי עץ ואהיל עור קטן ומדויק כדי להתחיל את השריפה הגדולה הבאה!

*המודל החדש מחליף את הזכוכית הוולקנית בגוש ברזל מלוטש שני וחוסך מיקוח עם פיראטים פסקדוריים.

מתוך מנשר פרסום לייבוני, שנת 337 לספירת אורוק, נמסר לספרייה בעילום שם.

דרישות:

אין

חומרי גלם:

1 עור, 2 עץ, 2 ברזל

 

משכן לקריסטל

לאחר פיתוח הדרכים למיצוי קריסטל לאבקה, עלתה השאלה כיצד להימנע כמה שרק אפשר מהתגובה הקשה של בעלי רגישות לקריסטל לאבקה – ופותח לאחרונה אמצעי מניעה בסיסי, המשכן הוא בעיקרו קופסא קטנה ומעוטרת המכילה דיפון אלקטרום חיבורי שנהב ודבק אלכימי אשר מקטינים לאין ערוך את האפקט של אבקת קריסטל חופשית.

משכן בסדר גודל סטנדרטי יכול להחזיק עד 9 מנות אבקת קריסטל ללא הפרעה למחזיק אותן.

דרישות:

התמחות למדנית: אומנויות היוצר

חומרי גלם:

2 אלקטרום, 1 שנהב, 1 דבק אלכימי

 

השתקפות אצילה (מראה)

טכניקות עתיקות משתלבות בשיטות חדשות לריקוע כסף עדין שבעדינים כגורם השתקפות מופלא וזך. עליו מונח לוח זכוכית מלוטשת לבוהק מרהיב. מראות קטנות המיוצרות בידי אמנים מוכשרים גובות מחירי עתק בחצרות האצולה.

דרישות:

התמחות למדנית: אומנויות היוצר

חומרי גלם:

1 עור לטשת, 3 זכוכית, 2 כסף

סגירת תפריט