כללי

הקסם בעולם גדל והתחזק מאז סגירת השער. סיפורים מסופרים על יצורים מוזרים ומשונים אשר מתגלים מדי יום. קוסמים מתחילים לגלות את האופן בו פועל העולם והקסם בו. קוסמים ניחנים ביכולת לשנות את מרקם המציאות בהינף ידם, עם זאת הפעלה של כוח על המציאות, מביאה עימה סכנות.

בליברה יש כיום שני סוגי קסם נפוצים:

  1. קסם המתבסס על שימוש במנות קריסטל קסם
  2. קסם המתבסס על כוח החיים של הקוסם

הדרגה הגבוהה ביותר בכל אסכולה היא דרגה 5. כל דרגת קסם מעבר לרמה 5 הינה בהכרח באסכולה אחרת. דרגת המיומנות הראשונה שייכת לכל האסכולות יחד.

לכל קוסם יש יחידות "מאנה" בהן הוא יכול להשתמש להטלת קסמים. כמות המאנה משתנה בין סוגי הקסם, וכך גם תהליך ההתחדשות שלה, וזמינות מאנה ממקורות נוספים.

עלויות של כל קסם משתנות כתלות במקור הקסם (קריסטל/חיים/אחר).

ביצוע קסמים

חוקי ביצוע קסם הם פשוטים מאוד – ביצוע קסם דורש רולפליי של הטלת קסם (המקום בו אתם מוזמנים וצריכים להכניס את הייחודיות של דמותכם – הטילו את הקסם בצורה מתאימה לדמות שלכם), אמירת שם הקסם וחתימת הקסם בשימוש באבקת קריסטל/נק' כוח חיים. הקסם מתבצע מיידית אלא אם כן נכתב אחרת.

כמובן שהדמות צריכה להיות בעלת המיומנות להטיל אותו.

דוגמה להטלת קסם:

קליע קסם

על מנת להטיל קליע קסם לשחקן חייבים להיות שני כדורי ספוג (מאושרים) באמתחתו. על מנת לעשות בהם שימוש השחקן מטיל את הקסם "קליע קסם" (ומשקיע מנת קריסטל או כוח חיים). לאחר מכן הוא רשאי לעשות שימוש בכדורי הספוג. שימו לב כי גם בכל זמן שהוא לא ניתן לקחת מכם את כדורי הספוג (הם לא חפץ פיזי), גם לאחר הטלת "קליע קסם". הכדורים ניתנים לשימוש במהלך שעה לאחר הטלת הלחש. לאחר מכן הם מתפוגגים. ניתן להחזיק שני כדורים "פעילים" בכל זמן נתון (קרי, ניתן להחזיק הרבה כדורים בכיס אבל רק לטעון 2 בכל פעם). 
קליע קסם הוא לחש מיידי.

 

מאגיה רמה 1 – רגישות לקסם

  • רגישות לקסם היא תכונת בסיס נדרשת למגוון יכולות – בראש ובראשונה יכולת להטיל קסמים, אבל גם היכולות לייצר חפצים קסומים. פרטים נוספים על חפצי קסם – בעמוד יצירה וטכנולוגיה.
  • דמויות רגישות לקסם מזוהות ככאלו בטקסים הרלוונטיים.
  • דמות עלולה להיות רגישה לקסם ולא לדעת זאת ברמת סיפור הדמות (לשחקנים הרוצים לשחק את הגילוי).

מאגיה רמה 2 – מיומנות דרגה 1

  • הקסמה – גורם לתחושות חיוביות של המושפע כלפי הקוסם למשך כחצי שעה (לא מונע תגובה לפעולות או הגנה עצמית).
  • נטרול – מנטרל את הקורבן לדקה אחת. הקורבן צריך להגיב בכל אופן שנראה לו לנכון כל עוד זה מונע ממנו לבצע את מה שניסה לעשות. (מפריע לו לתקוף, לצעוק, לברוח וכד')
  • קליע קסם – (מפורט בדוגמה למעלה) דורש פרופ של כדור קסום ולא דורש שימוש מקביל באבקת קריסטל (כבר מושקעת בכדור), דורש פגיעה בשחקן אליו כיוונת, מוריד נק"פ 1. כל קוסם יכול להחזיק לכל היותר שני קליעי קסם.
  • מגן המכשף – מוסיף נקודת פגיעה אחת לקוסם על כל מאנה שהושקעה עד מקסימום של 3 בהתאם לדרגה (דרגה 2 – מקס' 1, דרגה 3 – מקס' 2, דרגה 4 – מקס' 3) נקודות אלה נעלמות אחת אחת כשהדמות נפגעת או בבוקר יום חדש. כישופים והשפעות אחרות המוסיפות נקודות פגיעה מפריעים לקסם זה ומבטלים זה את זה.

דוגמאות להשפעת נטרול

  • מונע מהקורבן לדבר, במקרה וזה רצה לצעוק לעזרה או להלשין.
  • גורם לקורבן לרקוד ללא שליטה.
  • תוקע את רגלי הקורבן במקומן וזה אינו יכול להתקדם.
  • גורם לעיוורון זמני.
  • מעיף את הנשק של הקורבן.
  • גורם לכאב חד ומשתק.

מאגיה רמה 3 – מיומנות דרגה 2

  • פקודה מיידית – פקודה במילה אחת שאותה המושפע חייב לבצע, לא משפיע על חשיבה. משפיע לדקה ובלתי אפשרי לפקוד על מישהו לפגוע בעצמו, הקורבן יזכור מי פקד עליו לעשות ומה פקדו עליו.
    (לביצוע קסם זה, לאחר אמירת שם הקסם "פקודה" והוצאת האבקת הקריסטל, יש לומר מה הפקודה במילה אחת או שתיים.)
  • בלבול – גורם לאובדן אוריינטציה, חוסר יכולת להחזיק קו מחשבה רציף, חוסר יכולת לתכנן. משפיע לחלוטין למשך כרבע שעה, ודועך בהדרגה. קסם זה לא גורם לאלימות מיוחדת, לא גורם לשכחת אנשים או זכרונות.
  • לחש נגד – מוטל כנגד לחש של קוסם אחר ומבטל את השפעתו. פועל רק אם מוטל מיד אחרי או תוך כדי הלחש שאותו רוצים לבטל.
  • בועת מגן – מגן על הקוסם מפני התקפות למשך כל הזמן שידיו מורמות והוא ממשיך למלמל מילות קסם. לא מאפשר לקוסם לזוז או לקרוא לעזרה.
  • תיקון – יכול לתקן נזקים קלים לחפצים
  • יצירת חומר – הקוסם יכול ליצור חומר על ידי ריכוז מספיק כוח קסם. התהליך הינו נסיוני ולכן התוצאות שלו לא לגמרי צפויות. הדמות ניגשת למאסטר אשר מגריל לה את החומר אותו היא מצליחה ליצור. ככל שדרגת הקוסם גבוהה יותר כך יגדל הסיכוי ליצירת החומר הנדרש.
  • גרימת מום נפשי/פיזי – גורם למטרה למום כלשהו מהסוג שהוגדר על ידי הקוסם.
  • אגירת כוח דם בחפץ – קוסם חיים יכול לאגור כוח דם בתליון זהב. עליו למצוא דמות אשר מוכנה להקריב נק"פ אחד מרצון. חפץ יכול להכיל עד 3 נק' כוח דם בזמן נתון. קוסם לא יכול להשתמש ביותר מתליון דם אחד במקביל.

מאגיה רמה  4 – מיומנות דרגה 3

  • שכחה – גורם לשכיחת סצנה אחרונה עד וכולל הטלת הקסם הזה, או זיכרון ספציפי (שצריך לפרט בעת הטלת הקסם)
  • שבירת קסם – הקוסם מציין יעד ספציפי לקסם (דמות, מקום או חפץ). לאחר טקס קצר הקסם המוטל על היעד מבוטל. חפצים קסומים יכולים להיות מחוזקים וידרשו יותר כוח קסם על מנת לנטרל את הקסם שהוטל עליהם. לא ניתן לשבור קסם על חפצים אגדתיים.
  • גל הדף – הודף את כל האנשים שמול הקוסם ומפיל אותם לרצפה. לא מונע מהם לקום מיד אחר כך ולהמשיך בסצנה.
  • דחיית מוות – מאריך את משך הגסיסה ומאפשר זמן ארוך יותר להגעה לרופא (מחליף את הטיפול הרפואי עד להגעתו מישהו שיכול באמת לרפא את הפצוע. לא מוגבל בזמן, אבל דורש את נוכחות הקוסם ליד הפצוע ורולפליי מתמיד של שמירתו בחיים) לא עובד על הרעלות משום שאין גסיסה.
  • פתיחת מנעולים – מסוגל לפתוח כל מנעול רגיל, אינו יעיל כנגד מנעולי קסם
  • העתקת יכולת – הקוסם יכול להעתיק יכולת כלשהי של דמות אחרת לזמן מוגבל (שעה אחת). ההעתקה של היכולת מחייבת טקס של 5 דקות בו הקוסם מעתיק את היכולת הנדרשת. הקוסם יבקש מהדמות להסביר איך עובדת היכולת שהועתקה. הקוסם מעתיק יכולת שלמה שקיימת אצל הדמות, חפיפות בין יכולות הדמות לקוסם אינן משנות את אופי הקסם. לא ניתן להעתיק יכולות קסם וכהונה.

מאגיה רמה 5 – מיומנות דרגה 4

  • הקמת אל מת – מאפשר לקוסם להרים גופה של אדם בעל נשמה שמת זה עתה ולתת לו פקודה אחת (יכולה להיות עד אורך של משפט) למשימה שיכולה להמשך לכל היותר 15 דקות. לאחר תום הפקודה, הדמות שמתה ממשיכה לעולם המתים.
  • בלתי נראות – מאפשר לקוסם לנוע בשטח כשהוא בלתי נראה. כל פעולה מלבד תנועה (דיבור, התגוננות, תקיפה) שוברת את הקסם. בזמן שדמותו בלתי נראית יסמן זאת השחקן על ידי הצלבת שתי ידיו על חזהו.
  • אימה – גורם להשפעות של פחד משתק או לבריחה על כל הסובבים. מסיים סצנה.
  • שתילת זיכרון – שותל זיכרון קצר במוחו של המקבל, לא יותר ארוך מתיאור של דקה. 
  • לכידת קסם – מאפשר ללכוד קסם שמוטל על הקוסם ספציפית (לא קסם שיש לו הרבה משתתפים או קליע קסם) קסם זה לא משפיע על הקוסם והוא מחזיק בידו את הקסם שהוטל עליו אותו הוא יכול להטיל גם אם אינו מכיר קסם זה.
    ההטלה לא עולה מאנה נוספת אך יש להשתמש בקסם זה תוך חצי שעה או שזה יתפוגג ויעלם.
  • חותם נשמה – הקוסם כולא את נשמתה של דמות אחרת אל בחפץ הקסום. יש לבצע את הקסם בנוכחות מאסטר. כוחותיו הקסומים של החפץ יעבדו רק לאותה דמות שהוחתמה על החפץ, כל דמות אחרת יכולה להחזיק את החפץ ואף להשתמש בו ברמה בסיסית.דוג' – אם החפץ שנבחר לחותם הוא חרב הדם האגדית אזי כל דמות במשחק יכולה לתקוף עם הנשק בצורה רגילה (1 נק"פ מכה), ואילו רק הדמות שהוחתמה עליו יכולה להשתמש ביכולתה המיוחדת של החרב להחזרת חיים.
 
 

ספירות קסם

כלל הקסמים בעולם מתחלקים לקבוצות הנקראות ספירות (spheres of magic) כתלות בסוג ההשפעה של הקסם על העולם. 
הספירה המוכרת ביותר הינה ספירת החיים אשר מאפשרת לקוסמים לחוש, לשנות ואף ליצור חיים.

כמו כן, כל ספירה מייצגת גם את מקור הקסם ממנו שואב הקוסם את כוחו. קוסמי החיים בליברה שואבים את כוח הקסם שלהם מגופם וכיוצא בזאת מכוח החיים של עצמם.

ככל שקוסם מבצע קסם מספירה השונה יותר מספירת המקור שלו כך ההתמרה מסובכת יותר ולכן עלות הקסם גבוהה יותר.

 

מעבר בין סוגי קסמים

בסופ"ש אחד ניתן להעביר נקודה אחת בין ספרות קסם כל זריחה/שקיעה (בוקר או ערב). לדוגמא – שחקן אשר מתחיל את המשחק בערב הראשון עם דרגת מיומנות 4 בקסם קריסטל יכול לאחר שתי שקיעות ושתי זריחות להיות בעל דרגת מיומנות 4 בקסם חיים, אך ללא דרגות מיומנות בקסם קריסטל.

קוסם אשר עובר בין סוגי קסם יכול לאבד יכולת לעשות קסמים בדרגות גבוהות, לפחות לזמן מוגבל.

המעבר דורש טקס.

טעינת קסם בפסלונים קסומים

קיימים פסלונים קסומים אשר כל מטרתם היא להכיל קסם. פסלונים אלו ניתנים לשימוש על ידי קוסמים בלבד, רק הם יכולים לשחרר את הקסם שהוטען בפסלון. ניתן להטעין רק קסם אחד לכל פסלון והקסם מתכלה לאחר השימוש בעוד הפסלון נשאר שלם וזמין להטענה.
ניתן לחזור על פעולת ההטענה והשימוש בקסם במהלך שבוע שאחריו הפסלון הקסום מתכלה. טעינת הקסם בפסלות הינה כמו הטלת קסם לכל דבר והשוני היחיד הוא שהקסם שוכן בפסלון ולא מתבצע בסיום הלחש. עלות ההטלה של קסם על פסלון קסום זהה לעלות הטלת הקסם.
ישנם שלושה סוגי פסלונים:

  • פסלון עץ – יכול להכיל קסם עד המעגל הראשון  כולל
  • פסלון שנהב – יכול להכיל קסם עד המעגל השלישי כולל
  • פסלון זהב – יכול להכיל קסם עד המעגל הרביעי כולל
סגירת תפריט