קבוצות

במשחק ניתן לשחק תחת שתי קטגוריות של דמויות- אלה שבאות כחלק מקבוצה שמייצגת ישוב ואלה שמייצגות נוודים.

קבוצות יישוב

קבוצות המייצגות יישוב מכילות 15-20 שחקנים במשחק עצמו ומייצגות יישוב קבע של כפר המכיל כ200 תושבים. ביישובים אלה יש אווירה מאוד קהילתית, כולם מכירים את כולם ולא נפוץ למצוא מנהיגים ששולטים מתוך ירושה, אלא כאלה שהוכיחו שההנהגה שלהם עוזרת לישוב לשרוד ולשגשג. 

האויבים העיקריים של הישובים הם הזרים, אלה שנודדים ומחפשים מקלט, אוכל וכלים. לרוב לזרים אין הרבה מה לתרום בתמורה לישוב, הם סוחרים בעיקר בפסולת שבורה או דברים מוזרים שמצאו בשממה. במקרה הגרוע יותר הם גונבים. 

תקשורת סדירה בין יישובים לא היתה נפוצה עד היום בעיקר בגלל המחסור בדרכים והמרחקים הגדולים ביניהם. חיות רכיבה הן לא דבר נפוץ, ולא משתלם לערוך מסע של יומיים רק בשביל להעביר הודעות. 

במשחק אין אף ייצוג של יישוב שיש לו יתרון מכני על השאר, גם לא מתוך סיפור הרקע של הקבוצה. לאף יישוב אין ייתרון טכנולוגי, צבאי, או מחקרי על האחרים.

הכוח והיחודיות של הקבוצות נמצא במסורות, התרבות והעושר הסיפורי שהקבוצה תפתח במשחק. 

מה נפוץ למצוא בכל ישוב?

מנוע קיטור או שניים המשמשים לשאיבת מים או טחינת קמח, שימושים בסיסיים והכרחיים. המנועים של הישובים הם נכס חשוב, והם הגיעו מליקוט וחיפוש מעמיק בהריסות העולם הישן, שם מצאו הרבה מהמשאבים שאפשרו ליישובים להתחיל לשגשג. 

לרוב העיצוב האופייני של כל המבנים ביישוב הוא נגזרת של החומרים הזמינים להם באותו האזור, כמו גם צבעי האריגים של בגדיהם, שלרוב יהיו אחידים בהתאם, הכל משאריות העולם הישן או ייצור מקומי.

ביישובים אין אבירים או חיל פרשים, הרעיונות האלה נקברו עם העולם הישן. הסיירים והציידים של הישוב הם הכוח הלוחם המשמעותי ביותר שלהם, וכמו כולם הם חמושים בכלי מלאכתם, להבים קצרים, חניתות ציד או גרזנים קצרים, נדיר יהיה לראות שריון פלדה או מישהו מסתובב עם נשק גדול מאוד, בעיקר כי קשה לברוח איתם מאיומים פתאומיים ואת רוב הנשקים הטקסיים התיכו בשביל חומרי הגלם, שחשובים הרבה יותר.

שאלות מנחות לבניית סיפור הקבוצה והדמויות

אנחנו ממליצים לשאול את עצמכם את השאלות הבאות כדי לעזור לכם להבין מה מייחד את הקבוצה שלכם.

  • האם האופי הקבוצתי שימר סגנון או אמונות מהעבר של אבותיהם בדרך זו או אחרת?
  • האם הקבוצה שלכם מורכבת רק מגזע אחד מתוך עקרון כלשהו או שהתאספו לתוכה בני גזעים שונים? (שימו לב שאין חצאי גזעים, התרבות אפשרית רק בתוך הגזעים השונים)
  • איך שרדתם עד היום במציאות הקשה? מה הוויתורים הקשים שאבותיכם ואתם נאלצתם לבצע כדי שזה יצליח?
  • למה נבחרתם לייצג את הישוב שלכם בהתכנסות של המסדר?
  • מה היו אירועים לאורך הדרך שעיצבו את תפיסת העולם של היישוב שלכם? 
  • מה אתם מעוניינים להשיג מהמפגש המוזר הזה שמדבר על הקמת העולם מחדש?
  • שימו לב שרצח ואכילת בני אדם או גזעים אחרים לא מאפיינת דמויות שבאות למשחק.

התארגנות לוגיסטית

ההתארגנות הלוגיסטית של הקבוצות המייצגות יישובים היא מאוד פשוטה.
המשחק יספק מחנה בסיסי, אוכל ותשתיות, ועל הקבוצה להחליט על אלמנטים עיצוביים בלבוש ובציוד שלהם, ופריטי תפאורה שונים שיביעו את האופי שלכם כקבוצה. זכרו שהקבוצה עשתה מסע ארוך עד שהגיעה לעיר, ושיש לה מסע ארוך חזרה לישוב, ושהמחנה הוא זמני ולא קבוע. הקבוצות ימנו בין 15 ל20 שחקנים. 


נוודים

הסוג השני של הדמויות במשחק אינם משתייכות ליישוב קבע בעולם, הן אנשים בודדים או קבוצות קטנות של נוודים. דמויות אלו חיות מהיד לפה, צדות ומלקטות את מזונן, לעיתים נדירות אף סוחרות בחליפין עם נוודים אחרים או יישובים.

חיי הנוודים הם קשים ונוראיים, ולכן כל נווד מפתח לעצמו שיטה (שאינה רצח) ולשרוד אותם.

אולי אין לכם בית חם לחזור אליו או חלב וביצים וירקות כל בוקר, אבל אתם יודעים טוב מאוד על מי אתם יכולים לסמוך.

עיצוב דמויות הנוודים

לנוודים יש אלמנטים עיצוביים יחודיים המאפיינים את צורת החיים שלהם, לבוש וציוד שאין לאף אחד אחר מפני שהוא מורכב ממה שהצליחו למצוא בשממה וליצור ממנו.  זה המקום של הנוודים להראות את האופי המיוחד שלהם.

קבוצת נוודים היא 1-5 שחקנים, נא לפנות לאחד המנחים לאישור. 

שאלות מנחות לבניית דמויות נוודים

  • האם נולדתם לשממה או שהידרדרתם לשם בשלב מאוחר יותר בחיים? 
  • האם החיים בשממה הם בחירה אישית שלכם או שהם נכפו עליכם בעקבות עוול שעשיתם? 
  • מה עשיתם עד היום כדי לשרוד ומה היו נקודות השפל ונקודות השיא שלכם בחיים הללו?
  • האם אתם מחפשים לכם מקום ובית או דווקא מעדיפים את המאבק התמידי להישרדות ובאתם כי שמעתם שלכמה ימים יש מזון חינם?

התארגנות לוגיסטית לנוודים

הקפידו לקרוא עדכונים ולשים לב שאתם יודעים ומבינים את דרישות המשחק מהמשתתפים בו, לכם אין ראש קבוצה שיעשה את זה בשבילכם.

דאגו לעצמכם לכל הציוד שאתם צריכים בשביל המשחק ובשביל עצמכם, בין השאר ציוד שינה והיגיינה, וגם תלבושת וכלי נשק.
החליטו האם אתם רוצים להקים לעצמכם אוהל אינפליי למהלך המשחק ודאגו להקים אותו אם כן. שימו לב שכיחידים או חבורות קטנות אינכם חייבים להקים מחנה, אך במידה ותרצו אתם יכולים לעשות זאת באופן עצמאי. המשחק לא יבנה מחנה לקבוצות נוודים.
לאחר שעשיתם את כל זה קראו שוב את כל העדכונים ואת האתר, על מנת לראות שוב אם יש לכם הכל ומה מהדברים שכחתם.

במקרה הצורך להכוונה והעזרה בהבנה ניתן לפנות למייל המשחק  gm@libra.co.il


מה המשחק מספק

צוות הארגון של המשחק רוצים לעזור לכם כמה שאפשר ולהקל על העול הכלכלי ולוגיסטי של המשחק, לכן אנחנו מתכננים לבנות את הכל כמעט מציוד שאנחנו מביאים.

"בפונדק" יהיה במהלך המשחק אוכל מספק טעים ומזין שיאפשר לכמה שיותר שחקנים לא לעמוד ולבשל במהלך המשחק או לחיות על קופסאות שימורים ובמבה.

המשחק מעוצב באופן שמצמצם את העומס הלוגיסטי על השחקנים, בין השאר את הנגלות המרובות ואת הקניות הגדולות למשחק, אך זה דורש מכם שיתוף פעולה והתחשבות. 

על מנת שהמשחק ירוץ באופן מיטבי אנחנו נצטרך גם את העזרה שלכם, בין אם זה התנדבות להקמה המשחקית והפירוק, או בין אם זה שטיפת כלים בפונדק וסידור לאחר שעות האוכל.
בכל נושא בו אתם מתקשים, אתם מוזמנים לפנות לצוות המשחק. 

בכל נושא של לוגיסטיקה וארגון אתם מוזמנים לפנות לצוות, אנחנו נשמח לעזור ולהכווין מתוך הניסיון שלנו.